קרדיט תמונה: FREEPIK

איך מייצרים כתיבה שיווקית איכותית בעולם עיצוב הפנים ולמה גם במלל באתר שלכם צריך להיות איזון בין דקורטיביות לפונקציונאליות

תחום עיצוב הבית הוא בעל נוכחות גדולה מאד ברשת, ובמיוחד מאז ימי הקורונה שמצד אחד "פתחו" את השער לכניסתם של אתרי אינטרנט חדשים ומצד שני "פתחו" את המוכנות של הלקוחות לבצע הזמנות און-ליין (כמו גם שיפוצים ושדרוגים על חשבון הטיסות לחו"ל שהתבטלו). כפועל יוצא מכך, עולה גם הביקוש ליצירת כתיבה שיווקית איכותית ואפקטיבית למעצבי פנים או חברות המספקות שירותים ומוצרים בענף. 

על מנת לעשות סדר בדברים, הנה כמה עקרונות שכדאי לדעת לגבי כתיבה שיווקית בתחום עיצוב הפנים. במילים אחרות, תרתי משמע, איך תייצרו את התחושה של ההתחדשות דרך המלל המוקפד. 

כתיבה שיווקית לחנות לעומת כתיבה לבעל מקצוע

בשלב ראשון חשוב להבדיל בין כתיבת תוכן שאמורה לייצג חנות ווירטואלית (כמו אתר אינטרנט למכירת טפטים מעוצבים לקירות) לעומת טקסט שמטרתם להציג את שירותיו של איש מקצוע (לדוגמה, אתר של חברה להקמת פרגולות מעץ מלא). 

ככל שמדובר על חנות ווירטואלית, התכנים חייבים להיות קצרים וממוקדים. במיוחד אם המוצר אמור "למכור" את עצמו דרך התמונות (כמו טפט). מוצרים אחרים, שהם "פונקציונאליים יותר" (כמו מערכות לבית חכם) צריכים להיות מתוארים עם הארכה בנושא המפרט הטכני וחוויית השימוש. אחד העקרונות החשובים מאחורי כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט הוא שצריך להתאים את המלל ליעדו. לא רק ברמת קהל יעד אלא גם ברמת הסגנון והניסוח. 

לגעת ברגש ולא רק במוצר או השירות

בכל מקרה, כתיבה שיווקית אפקטיבית צריכה לגעת בצורך של הלקוח אך גם בתוצאה הסופית שהוא רוצה להשיג ברמת "הרגש". אם נחזור שנייה לחברה שמציעה פרגולות מעץ, אז מעבר לחומרי הגלם או הזוויות, המשפחה שמזמינה בעיקר רוצה כבר לדמיין את עצמה נהנית מארוחה משפחתית תחת הפרגולה. 

כתיבת תוכן חכמה לחברת פרגולות תשזור בתוך המלל גם אלמנטים חווייתיים כמו "לשבת עם המשפחה בחג", "הקפה של הבוקר הולך להשתפר" וכדומה. התיאורים הציוריים האלה יכולים להניע לפעולה לא פחות מהבטחה על 10 שנות אחריות או מידות "יבשות". 

הדברים נכונים כמובן לכל אלמנט עיצובי ומשתנים ממקרה למקרה. לדוגמה, חברת ריהוט משרדי צריכה תוכן שמדבר על הנראות של המשרד מול לקוחות וההנאה של העובדים מהשהות במקום, ואילו מעצבת פנים לבתים פרטיים תדגיש את היחס האישי ואפילו תזכיר את הסיבובים המרגשים בחנויות העיצוב בדרך אל היעד. 

כתיבה שיווקית עושים עם מומחים

כתיבה שיווקית היא מקצוע ויש להתייחס אליה בהתאם. כמו שרק מעצב פנים יודע לייצר "שפה עיצובית" ואי אפשר להתחרות בו על ידי גלישה רנדומלית בתמונות באינטרנט, כך גם התוכן שבאתר שלכם חייב להיות מוקפד, מקצועי ומדויק. כל מילה חשובה ולעתים דווקא המסר שבין השורות הוא החזק ביותר. המומחיות של הקופירייטר היא לעשות את החיבורים הדרושים. 

אם נלך רגע לעולמות העיצוב, אזי כתיבה שיווקית טובה תהיה שילוב מנצח בין פונקציונאלית לדקורטיביות. מצד אחד יפה וקולחת, ומצד שני עשירה במידע ובנתונים. רק כאשר מגיעים לנקודת האיזון הנכונה בין שני הפרמטרים הללו – היופי והאופי – אפשר להגיע למלל שמשלים את ייעודו: יותר לקוחות לעסק. 

חברות לשירותי כתיבת תוכן מציעות לסייע בכך עם כתיבת תוכן שיווקי ברמה גבוהה. כדאי לבקש לראות עבודות קודמות ולעמוד לא רק על איכות הכתיבה אלא גם על המגוון והסגנון. למשל, אם אתם עושים בנגרות אז תוכן בנושא "גופי תאורה" יהיה פחות רלבנטי עבורכם מתוכן שיווקי שנכתב לחברת מטבחים. שימו לב שחברות מובילות לשירותי כתיבה שיווקית יודעות להציג גם תיקי עבודות לפרויקטים מסוגים שונים – אתרי אינטרנט, כתבות, ברושורים, קטלוגים וכו'. 

ככל שתיק העבודות של חברת התוכן הוא עשיר יותר, וככל שהוא מגוון מחד וממוקד מאידך, כך תוכלו לדעת שהספק שבחרתם בו אכן עומד בדרישות. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here