קרדיט freepik

אחד הדברים החשובים ביותר שיכול לעשות אדם שנמצא לפני רכישת דירה מיד שנייה, בכדי לוודא שהוא לא רוכש דירה בעייתית שתדרוש ממנו בעתיד הוצאות כספיות של אלפי שקלים עבור תיקונים, הוא ביצוע של ביקורת מבנים ובדק בית על ידי איש מקצוע. הרבה פעמים אנשים מזלזלים בחשיבות הבדיקה, ומגלים לאחר חודשים או שנים שהדירה גורמת להם להוצאות של אלפי שקלים עבור תיקונים של פגמים וליקויים שהיה ניתן לעלות עליהם עוד קודם. ביצוע הבדיקה על ידי איש מקצוע הוא סיפור של כמה שעות, כאשר בסיום הבדיקה מקבלים דו"ח מפורט שבעזרתו ניתן להחליט האם הרכישה של הדירה כדאית או לא, ובמקרים מסוימים אף לגרום למוכר להוריד את הסכום שהוא דורש עבור הדירה.

בדק בית עלות – עד כמה זה סיפור יקר?

העלות של בדיקה מקיפה על ידי מהנדס בדק בית שעבר את ההכשרה המתאימה, משתנה לפי גודל הדירה ומורכבותה של הבדיקה. בבדיקה של דירה ישנה עם פגמים רבים, או בדירה גדולה של הרבה חדרים המחיר יהיה גבוה יותר מאשר במקרה של דירה חדשה או קטנה. בכל מקרה בדק בית עלות לא אמור לעבור את ה – 2,000 ₪, כאשר הממוצע לתשלום עבור דירה בגודל רגיל הוא כ – 1,500 ₪. עם זאת, כאשר יש צורך בבדיקה של מקומות נוספים כמו בדיקת מצבו של הגג או מצבה של הגינה, המחיר יהיה גבוה ביותר בעוד 200 עד 300 ₪ לפי העניין.

האם ניתן לוותר על ביקורת מבנים?

ביקורת מבנים היא לא משהו שחייבים לעשות. למעשה, אם אתם מעדיפים לקחת את הסיכון ולהיכנס לדירה שאתם לא מכירים מבלי שעשיתם את הבדיקה זו זכותכם המלאה. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שבמקרה שכזה ישנו סיכוי סביר להפתעות לא נעימות שיצוצו במהלך השבועות או החודשים הקרובים, שעליהם הייתם יכולים לעלות עוד לפני הרכישה במידה והייתם מבצעים בדק בית על ידי מהנדס מומחה.

כמה זמן לוקח לבצע ביקורת מבנים?

בדיקה של דירה בגודל ממוצע לוקחת בדרך כלל בין שעתיים לשלוש. עם זאת, כאשר ישנה מורכבות בבדיקה או שמדובר על דירה ישנה או גדולה במיוחד הבדיקה יכולה לקחת יותר זמן בכדי לבצע את הבדיקה בצורה מקיפה ומקצועית.

מה עושה המהנדס בסיום הבדיקה?

לאחר שהמהנדס מסיים את הבדיקה הוא מגיש ללקוח דו"ח שבו הוא מפרט את כל הדברים שמצא במהלך הבדיקה, כולל הסברים מפורטים ותמונות המוכיחות את הליקוי. בין היתר הדו"ח מפרט מהו עלות התיקון של כל פגם או ליקוי, וכך ניתן לדעת עד כמה הליקויים הללו פוגמים בערכה של הדירה.

איזה דברים בודק המהנדס במהלך הבדיקה?

מהנדס מקצועי לא יפספס שום פרט במהלך הבדיקה ויבדוק את כלל המערכות והדברים שקיימים בדירה. בין היתר יבצע המהנדס בדיקה של:

  • מצב הצנרת בדירה והאם ישנה בעיה שעלולה לגרום לנזילה ולהוצאות כספיות גדולות בעתיד.
  • מצבה של מערכת החשמל בדירה.
  • מצב האיטום בדירה.
  • מצב הריצוף בדירה.
  • מצב מערכת המים.

ועוד הרבה מאוד דברים שמהנדס בעל ניסיון יכול להבחין בהם בזמן הבדיקה, בעזרת הידע והניסיון שלו או באמצעות מכשור מתאים.

האם צריך לעשות בדיקה גם בדירה חדשה?

גם כאשר מדובר על דירה חדשה שיצאה זה עתה מידיו של הקבלן כדאי מאוד לעשות בדיקה על ידי מהנדס בדק בית שיוכל לוודא שהקבלן עמד בהבטחות שלו ומצבה של הדירה כפי שהובטח מראש. במקרים רבים מתגלה במהלך הבדיקה רשלנות של הקבלן, ובאמצעות הדו"ח של המהנדס ניתן לגשת אליו ולדרוש את תיקון הליקוי.

האם יש דרך להוזיל את מחיר הבדיקה?

כאשר מדובר על דירה חדשה מקבלן ישנן כנראה עוד דירות שצריכים לעשות בהם את הבדיקה. ועל כן, כאשר מתאגדים כמה בעלי דירות ומזמינים יחד איש מקצוע עבור ביצוע הבדיקה ניתן לקבל מחיר זול יותר עבור הבדיקה.

האם ניתן לבדוק את הרכוש המשותף בבניין?

ישנה בדיקה מיוחדת המכונה "בדיקת הרכוש המשותף" שמתבצעת עבור מקומות משותפים בבניין כמו מעלית, חנייה, לובי וכדומה. כאשר יש לכם הסכמה מכל הדיירים לביצוע הבדיקה תוכלו לעשות את הבדיקה בכדי לאתר בעיות וליקויים שיכולים לגרום בעתיד להוצאות כספיות גדולות עבור דיירי הבניין.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here