תנו למומחים לבדוק לכם את הבית
מקור FREEPIK

בדק בית הוא פעולה שנועדה לבחון אם אין ליקויים כלשהם בבית. את בדק הבית מבצעים בדרך כלל לפני רכישה של נכס, על מנת לראות אם אין בעיות מבחינת איטום או ליקויים הנדסיים שונים. הבדיקה המקיפה של הנכס מתבצעת על ידי מהנדס מקצועי, אשר בוחן כל פינה ומורה את מה שיש צורך לתקן בסופו של דבר.

אילו בדיקות כולל בדק בית?

בדיקה מקיפה של בדק הבית צריכה להתבצע על ידי חברת בדק בית בלבד, שהצוות שלה עבר הכשרה ויודע כיצד לבחון את ביתכם מכל הצדדים. אלה כמה מבין הבדיקות שמבצעת החברה:

  1. בודקים את הצנרת.

בדיקת צנרת היא אחת הבדיקות החשובות ביותר שיש לבצע, בייחוד אם מדובר בדירה יד שנייה או בבית ישן. הצנרת נוטה להישחק לאורך השנים ולגרום לרטיבות ולאי נעימות בבית. לעתים אף ניתן להבחין בנזקי רטיבות עוד לפני שנכנסים לבית, ובהם חשוב לטפל במהירות. נזקי הרטיבות הם נזק תברואתי חמור שעלול לגרום לנזק בריאותי.

  1. בדיקת גז ראדון.

גז ראדון הוא גז מסוכן שמצטבר מתחת לאדמה, וריכוזים גבוהים שלו עלולים להיות מסוכנים בבתי קרקע שבהם יש ממ"ד או מחסן. בעזרת מכשירים מיוחדים, יכולים המהנדסים לבחון את כמות הגז שהצטברה ולעדכן את הלקוח.

  1. בדיקת קרינה.

בשנים האחרונות הקרינה הפכה לחלק מחיינו, בגלל מוצרי החשמל שאנו משתמשים בהם והטלפונים הסלולריים. בעוד שרמות קרינה מסוימות תקינות מבחינת הסטנדרטים, לפני שנכנסים לבית חדש, כדאי לבדוק אם רמות הקרינה שלו אינן חורגות מהנורמה. על פי רוב, מתבצעות שתי בדיקות קרינה. הראשונה היא בדיקת קרינת RF, הלוא היא הקרינה הסלולרית הנובעת לא רק מטלפוים ניידים, אלא גם מראוטרים או אנטנות סולאריות. הבדיקה השנייה היא בדיקת קרינת ELF המגיעה מארונות חשמל.

  1. בדיקה במערכת החשמל.

אמנם לא מדובר בבעיות נפוצות כל כך, אך חשוב לבדוק את מערכת החשמל היטב. זאת משום שאם קיימת תקלה, היא עלולה להיות מסוכנת מאוד. במסגרת בדק בית בוחנים את כל נקודות החשמל ובודקים אם אין חריגות מיוחדות שכדאי לשים אליהן לב.

  1. בדיקה של איטום הבניין.

ממבט ראשון, הבניין עשוי להיראות חזק ויציב, אבל עם הגשם הראשון של החורף, תגלו כי קיימת הצפה בבית שלכם. לפיכך, חשוב שחברת בדק בית תבחן היטב את האיטום.

בדק בית – לא רק לבתים חדשים

בדק בית אינו מיועד רק לבתים חדשים שבנייתם הסתיימה זה עתה. במקרים רבים בתים אלה נבנים לפי התקנים, ולעתים נדרשת רק בדיקה שגרתית שנועדה לוודא שהכול בסדר. דווקא דירות יד שנייה או דירות ישנות שהתקבלו מקבלן זקוקות לבדיקה מתמדת יותר, כדי לוודא שהן באמת תקינות. ככל שעובר הזמן והבית מתיישן, כן קיימים סיכויים גבוהים יותר לשחיקה, לפגמים ולליקויים. תפקידו של המהנדס המבצע את בדק הבית הוא למצוא את הליקויים האלה ולדווח עליהם. דו"ח ליקויים מפורט יכול להוזיל את מחיר הדירה, ואף להוביל לתביע משפטית של הקבלן או בעל הדירה, במקרה שבו הוא ניסה להסתיר את הליקויים.

מי מבצע את בדק הבית?

בדק בית יכול להתבצע רק על ידי מהנדס מקצועי ומנוסה, אשר רגיל לזהות את כל הליקויים האפשריים בבית. בנוסף לתחום הבנייה, הוא מכיר את כל התקנים וגם את מערכת המשפט. הדוחות של בודק הבית קבילים בבית המשפט, כך שאתם אפשר לפנות לעורך דין במקרה הצורך, לתבוע ולזכות בפיצויים נאים. כמו כן, חשוב לפנות לחברה שזמינה לאורך כל הדרך, על מנת שתוכלו להתייעץ במידת הצורך, לפנות ולקבל מענה מהיא ואיכותי במקרה של תקלה או בעיה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here