תכנון מטבח – הסוד להצלחה
מקור FREEPIK

מטבח הוא אחד החללים המרכזיים ביותר בבית. מדובר בחלל שילווה אותנו שנים ארוכות קדימה ולכן, שלב התכנון הוא השלב המהותי ביותר. במהלך התכנון, אנו נדרשים לרדת לרזולוציות קטנות במיוחד אשר בסופו של דבר הן אלה שקובעות את איכות המטבח – החל מבחירת ברזים מתאימים למטבח ופרזול איכותי ועד לחיפוי הקיר ועובי השיש.

הסוד להצלחה

מטבח טוב הוא מעבר למידות סטנדרטיות שלוקחים בחשבון בתוך חלל מוגדר שהקצנו עבור מטבח. הוא יותר משיש וארונות מטבח עם מדיח אינטגרלי – מטבח הוא מכונה מורכבת שיש לתכנן ולבנות למידותינו בלבד וכחלק מהתהליך הזה, יש להניח טרנדים וסטנדרטים של אנשים אחרים בצד. 

כמובן, יש יותר מסוד אחד לתכנון מטבח מנצח, אבל שום טיפ לא יביא אותנו לתוצאות המושלמות עבורנו אם לא נעצור ונחשוב על אופן השימוש שלנו במטבח ומה היינו רוצים לקבל ממנו. הכרות עמוקה וכנה עם אופן השימוש שלנו בחלל זה תהפוך את המטבח שלנו מאוד כמה ארונות וכיור לחלל שעובד עבורנו באופן הרמוני שיקל על חיינו במידה ניכרת. כי אם כבר עלויות גבוהות, תכנון ושיפוץ – כדאי לעשות זאת על הצד הטוב ביותר תוך התחשבות מלאה בצרכינו האישיים כמשתמשים.

לשאול את השאלות הנכונות

עוד לפני שנפגשים עם חברה לתכנון מטבחים או נגרים ומעצבים המתמחים במטבחים, מומלץ לעצור רגע ולבחון בינינו לבין עצמינו את  הדברים הבאים:

  • מי המשתמשים העיקריים במטבח כיום 
  • כמה זמן במהלך היום המטבח נמצא בשימוש
  • מה מורכב ולא נגיש במטבח הנוכחי שהיינו רוצים לפתור כעת בתכנון חדש
  • באיזו מידה אנו זקוקים למקומות אחסון
  • מהן דרישות הבטיחות עבורנו ועבור המשפחה שלנו

ברזים מתאימים למטבח – פריט קטן שיעשה את ההבדל

ברז הוא יותר מבחירה אסתטית ולכן, לפני שנבחר ברז זהב בסגנון וינטג' בגימור מט, מומלץ לעצור ולחשוב מה אנו צריכים לקחת בחשבון לפני שקונים ברז למטבח

מידות הכיור

 כיור במידה קטנה או גדולה מהסטנדרט יחייב אותנו לעיתים להתפשר ויגביל את ההיצע לברזי קיר או נשלף על מנת שיהיה פונקציונאלי. לדוגמא, כיור כפול המשמש להפרדה עבור שומרי כשרות – מומלץ לבחור בברז נשלף עם צינור ארוך כדי שיוכל להגיע לכל פינה בשני הכיורים. גם בקטגוריה זו ניתן למצוא פתרונות אסתטיים ועדינים לצד ברזים מוסדיים המשמשים מטבחים תעשייתיים.

משתמשים

מטבח המשרת משפחה עם ילדים – מומלץ לקחת בחשבון גם אותם כשבוחרים ברז וויסות המים החמים מורכב יותר עבור ילדים בשימוש בברז פרח מאשר ברז שיש בו הפרדה ברורה בין החמים לקרים.

ברז סירים – חוויה למתקדמים

ברז סירים הוא כזה המותקן בסמוך לכיריים כדי להקל על תהליך הבישול במטבח ועל סחיבת סירי מים מהכיור לכיריים. מדובר בפתרון יעיל אבל כזה שיש לעשות במעמד התכנון. מומלץ לבצע את רכישת הברזים למטבח בפעם אחת כדי ליהנות משירות של ספק אחד וכתובת אחת לכלל המוצרים וכן להתאמה מרבית בהיבט עיצוב המטבח.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here