מדריך סירי בישול לבית
מקור pixabay

בין אם אתם חובבי בישול מושבעים, ובים אם הניסיון שלכם מסתכם בהכנת חביתה או פתיתים, המטבח שלכם זקוק לסירים איכותיים. סיר איכותי יכול הרבה פעמים להוות הבדל משמעותי בין תוצאת בישול סבירה ותוצאה מצוינת, רק חשוב לדעת איך לעשות בהם שימוש נכון, כך שכל סיר מתאים לשיטת בישול אחרת. החלטנו להרים את הכפפה, ולעשות לכם קצת סדר בארונות במטבח, שיאפשר לכם גם להכין מטעמים טובים וגם חסכון גדול ברכישה של סירים במבצע שבאמת נחוצים לכם.

סירים במבצע או חתול בשק? 

רבים נוהגים לחשוב כי רכישה של סירים במבצע היא בעצם חתול בשק, כלומר סירים זולים הם אוטומטית סירים פחות איכותיים, אולם זה לא תמיד נכון. מה שכן, חשוב מאוד לרכוש סירים העשויים חומרים איכותיים על מנת לבשל בצורה נוחה יותר, לשמר היטב את הטעמים של המזון, וכמובן לשמור על בריאות הסועדים. הנה כמה סוגים של סירי בישול שכדאי לכם להכיר:

  • סירי ברזל: מדובר בסירים פופולאריים יחסית במטבחים השונים, כאשר היתרון הגדול של הברזל שהוא מוליך חום בצורה טובה, מה שמסתכם בבישול אחיד ואיכותי. החסרון הראשי של סירים מהסוג הזה, הוא שהברזל נוטה להחליד, והחומר עצמו כבד במיוחד, מה שהופך את השימוש והשטיפה למסורבלים יותר.
  • סירי נירוסטה: מדובר בסירים בטוחים ופופולאריים מאוד במטבח הביתי, שכן הנירוסטה אינה משחררת חומרים רעילים בעת החימום והבישול.
  • סירי טיטניום: ציפוי טיטניום לסירי מטבח מאפשר בישול בטיחותי מאוד. יחד עם זאת, בסירים אלו שאריות המזון אינן נדבקות לתחתית הסיר, ולכן הוא עמיד לשימוש לאורך זמן.
  • סירי זכוכית: כלי זכוכית (כמו פיירקסים למיניהם), הם הכלים הבטוחים ביותר לשימוש, שכן הזכוכית אינה פולטת שום חומר רעיל למזון המבושל. החיסרון העיקרי מעבר לכובד של כלי הזכוכית הוא שהולכת החום אינה אחידה בחומר זה, מה שעשוי לפגום באיכות התבשיל.
  • סירים עם ציפוי קרמי: בבואכם לבחור סירים המצופים קרמיקה חשוב מאוד לבדוק כי הם אינם מכילים קדמיום ועופרת. סירי מטבח אלו נחשבים פחות בטיחותיים לשימוש, אבל בהחלט יפים ודקורטיביים.
  • סירי טלפון: סירים בציפוי טפלון הפכו פופולאריים מאוד בשנים האחרונות. הטפלון נחשב לחומר עמיד שאינו מתקלף, מונע הידבקות של המזון, ומאפשר לטגן ללא שמן.

אז מה הסיר שלך? 

אחרי שסקרנו את סוגי הסירים השונים, בבואכם לרכוש סט סירים למטבח חשוב מאוד לבחון גם את הצרכים האישיים של המשתמש. אם אתם משפחה גדולה ודאי תעדיפו סירים גדולים לבישול של כמות גדולה, ואם אתם גרים לבדכם, סירים קטנים יוכלו לשמש אתכם יותר. כמובן שגם התקציב משמש שיקול עיקרי בבחירת סוג הסירים. אמנם תוכלו למצוא מגוון סירים במבצע איכותיים, נוחים וטובים לשימוש, אבל ההבדלים במחירים הסירים ניכר כאשר בודקים את החומרים השונים מהם עשוי הסיר. ההמלצה שלנו היא לעשות את כל הבדיקות הנדרשות לפני הרכישה, על מנת שתוכלו לעשות בחירה חכמה ומושכלת.

בישול נעים!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here