קרדיט : פרידום

אוהל מונגולי עגול, הנקרא גם "יורט", הפך למבנה מאוד נפוץ בארץ, ומשמש למגורים, אירוח או מרחב לסדנאות/טיפולים. בעבר האוהל היה עשוי מצמר או פרווה והוצב על קורות עץ, כיום משתמשים בחומרים מודרניים לייצור אוהלים מונגוליים בעלי בידוד טוב, אשר יכולים לעמוד במזג האוויר הישראלי, ומגיע בגדלים שונים. חברת פרידום מתמחים בהקמת האוהלים המונגולים מאז שנת 2006. את האוהלים החברה מייצרת על פי תקנים אשר עומדים בתו התקן הישראלי ומאושרים על ידי מהנדס, תוך רצון להגשים חלומות והסתכלות יצירתית על הנושא.

 

איך נראה אוהל מונגולי?

חשוב לדעת שהמטרה העיקרית של הנוודים שיצרו את האוהלים המונגוליים הייתה ליצור בית נייד שקל לבנות וקל לקפל. כמו כן, היה צורך לשנות אותו כך שיתאים למזג האוויר המשתנה כדי שתושביו יהיו מוגנים ככל האפשר מפני חום וקור. נכון לעכשיו, המטרות הללו עדיין נכונות, אך החומרים המשמשים לייצור אוהל מונגולי השתנו וכעת הם חזקים ועמידים יותר. רוב האוהלים המונגולים מורכבים מ:

  • קונסטרוקציית האוהל עשויה מרשת עץ ומשקופים לפתחים השונים (חלונות ודלתות)
  • עיטוף האוהל מורכב משלוש שכבות : מעטפת חיצונית בד PVC , שכבת בידוד ושכבת חיפוי פנימית עשויה בד דריל (כותנה פוליאסטר).
  • רצפה: אנחנו בונים רצפות עץ משני סוגים, אך יש אפשרות לרצפת בטון או ריצוף אחר שתבחרו על ידי ספק חיצוני שכל לקוח מביא מהאזור שלו.
  • גג: גג עץ משופע שבמרכזו חלון שמים נפתח עשוי עץ, ברזל וחלון פוליקרבונט ומחופה באותן שלוש שכבות של בד חיצוני, בידוד ובד פנימי.
  • פתחים: בהתאם לתקציב שלכם, תוכלו לבחור כמה דלתות וחלונות תרצו בבית ואיך הם נראים.

 

צריך היתר בנייה כדי להקים אוהל מונגולי?

אוהל מונגולי חייב להיבנות באופן רשמי וחוקי, ממש כמו בית או שיפורים מסוימים בבית בארצנו. לפני שתחליטו לבנות ולגור באוהל מונגולי, כדאי שתדעו את כל השלבים שאתם צריכים לעשות כדי לבנות באופן חוקי. לאחר מכן, תוכלו להחליט אם אתם רוצים לבנות ולגור באוהל מסוג זה לצמיתות, או אם אתם מעדיפים להישאר בו לזמן קצר או לבנות אותו באופן זמני לצורך האישי שלכם. אם אתם רוצים להגשים חלום, ולהתעורר בבוקר באוהל מונגולי יפיפה, צרו קשר עם חברת פרידום עוד היום.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here