סוגי בלוני גז
קרדיט FREEPIK

גז נמנה על מקורות האנרגיה הבסיסיים בהם אנו משתמשים לצרכים ביתיים (וגם לתעשייה, כמובן). בשנים האחרונות השיח עליו נעשה שכיח עוד יותר בגין תגליות הגז של ישראל, והיותו מקור ירוק יותר להפקת אנרגיה בהשוואה לחשמל, המצרף למקורות אחרים כמו קרינת השמש ורוח. יחד עם זאת, השמש והרוח אינן יכולות לספק לנו את אמצעי החימום האפקטיבי של הגז, המשמש בין היתר לכיריים, לחימום מים למקלחת ולברזי הבית במתקנים ייעודיים, ולעיתים גם להסקה. הגז עצמו מגיע אלינו הביתה בבלונים שאותם יש להחליף מעת לעת, ובשורות הבאות נבחן את סוגי הבלונים העיקריים.

בלוני גז מהגדול אל הקטן

בלונים הגז שמציעות הספקיות השונות לבתים בישראל מגיעים בגדלים סטנדרטיים, כאשר הנפחים היותר מוכרים הינם של 12 או 48 ק"ג. הבחירה בנפחים תלויה במשתנים מסוימים, ובעיקר בכמות הצריכה של הבית המסוים בהתאם למספר המשתמשים וסוג המכשירים המחוברים אליו. כך לדוגמא, יש הבדל משמעותי בין דירה שיש בה כיריים בלבד לבין בית פרטי עם מערכת הסקה הפועלת על גז, וכן מתקן לחימום מים הפועל אוטומטית בכל עת שמפעילים את המים החמים באחד הברזים או באמבטיה. כמו כן, הבחירה תלויה במקום הפנוי עבור המיכלים שקיים במקום הייעודי.

לאחר מכן קיימת קטגוריה של בלונים קטנים יותר, כאשר שני הנפחים העיקריים הינם של 5 ו- 2.5 ק"ג. בלונים אלו אינם משמשים לצרכים שתוארו לעיל אלא לאחרים – למשל למנגל. אכן, בשנים האחרונות עברו רבים מאיתנו לצלייה בחצר ובגינת הבית על מנגל שפועל על גז, בזכות יתרונות כמו ניקיון, נוחות התפעול, דיוק הלהבה, וכדומה. המנגל הוא כידוע מכשיר נייד שיכול לעבור מקום למקום בחצר, לצאת לפיקניקים, להיכנס לאפסון וכן הלאה, ולכן חיבורו לבלונים הגדולים אינו יעיל ולפעמים גם לא אפשרי ולא בטיחותי. את המענה נותנת הזמנת בלון גז קטן יחסית בעלות שאינה גבוהה, שאותו תספק החברה שאליה פניתם.

דרך אגב, ניתן גם להזמין 2 בלוני גז למנגל בבת אחת עם הנחה של עשרות שקלים, ועימם חבקים, וזת וצינור, ואף כירת גז ניידת לפיקניק וקמפינג וציוד נלווה למנגל. בכל מקרה, לאחר ההזמנה הראשונית ניתן להתקשר בכל עת אל החברה שאנשיה יגיעו אליכם לצורך החלפת הבלון שהתרוקן. יש לציין כי בלונים אלו הינם קלים יחסית ונוחים לניוד כך שאין בעיה לצאת איתם לשטח, והם ישמשו לא רק למנגל אלא לכל סוג אחר של בישול – החל בהכנת קפה ועד למאכלים שונים. אם אינכם יודעים מהו הבלון שהכי מתאים לצרכיכם, פשוט היוועצו באנשי השירות של החברה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here