סוגי משאבות ניקוז
קרדיט FREEPIK

משאבות ניקוז כשמן כן הן, משאבות המיועדות להעביר מים או נוזלים וחומרים שונים ממקום אחד למשנהו, לרוב לצורך פינוי הנוזלים או השפכים אל צנרת הביוב המרכזית או מקום דומה. מדובר למעשה במערכות המורכבות לא רק מהמשאבה עצמה, אלא לעיתים קרובות גם מצנרת ואף ממיכלים, חיישנים ואפילו להבים לחיתוך מוצקים. בשורות הבאות נבחן כמה סוגים של משאבות ניקוז ונראה כיצד בוחרים שמשאבה המתאימה לצרכים.

סיווגים שונים של משאבות ניקוז

משאבות ניקוז מהוות עולם ומלואו של מתקנים, מערכות ואפשרויות. ניתן לחלק אותן על פי סיווגים שונים כאשר השניים המרכזיים הם מיקום המשאבה ועוצמתה. ראשית, ישנן משאבות הנמצאות מעל מקור המים שאותו רוצים לרוקן, למשל בור ביוב שעולה על גדותיו מסיבה זו או אחרת. המשאבה יונקת את המים למעלה ומעבירה אותם בצינור מבור הביוב הסתום לעבר מקום אחר ובכך מונעת הצפה עד לתיקון. הסוג האחר הוא משאבות תחתיות, כלומר כאלו שמכניסים דווקא מתחת לקו הביוב ותפקידן הוא להעלות מים אליו, או להעביר אותם באופן אופקי. משאבות ניקוז כאלו נמצאות למשל במרתפים, חניונים, יחידות דיור תת קרקעיות, מאגרים וכן הלאה.

עוד סיווג של משאבות ניקוז הוא מבחינת עוצמתן, או יותר נכון ייעודן לבית או לתעשייה. מטבע הדברים, מכונות תעשייתיות הן בעלות מנועים הרבה יותר חזקים המונעים בסולר, שכן עליהם להתמודד בפחות זמן עם כמויות גבוהות בהרבה של נוזלים וחומרים שונים. לעומת, משאבות ביתיות עובדות על חשמל והן כאלו המיועדות למשל ליחידות דיור שנבנו בקומה תת קרקעית, למרתפים שהוצפו וכדומה. מטבע הדברים, יכולת העברת המים שלהם למעלה והצידה מותאמת למרחק מקו הביוב, וכך גם הפונקציות השונות שהן ממלאות – כמו משאבת סילוקית היודעת לטפל גם במוצקים מאסלות.

בחירה נכונה של משאבת ניקוז

כאמור, יש בשוק הרבה מאוד משאבות ניקוז. למי שאינו מבין בתחום מומלץ מאוד להיעזר באנשי מקצוע שיודעים מה הם עושים. קנייה לא נכונה של משאבה עלולה להתגלות כבעיה בטווח הקצר והארוך כאחד, שכן היא לא תיתן פתרון הולם, או לחילופין תעלה הרבה יותר מפתרונות יותר יעילים ומתאימים. בכל מקרה, בבחירת המשאבה יש לשים לב לעוצמת המנוע וליכולת העברת המים, לסוג השימוש המיועד (למשל התמודדות עם מים גשמים, ניקוז אסלה או מכונת כביסה, ניקוז מזגן וכן הלאה). כמו כן, יש לבחון את איכות המוצר ואת המוניטין של היצרנית, את מחיר המשאבה וכמובן את מרחק העברת המים הנדרש. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here