טיפים לבחירת ארון בגדים הזזה
קרדיט FREEPIK

כשבוחרים ארונות אחסון לבית אנחנו צריכים לזכור כמה עקרונות מנחים שיעזרו לנו להתאים אותם גם מבלי לדעת נגרות ולהיות אנשי מקצוע בתחום העיצוב. כל אחד שהיה לו ארון יודע פחות או יותר מה הוא צריך ורק מומלץ לזכור את הדגשים הבאים כדי לבחור נכון יותר.

גודל חשוב למקום ולמיקום

ארונות בישראל נבנים לפי גדלים סטנדרטיים אם לא מזמינים אותם בגודל אישי לפי התאמה, וזה חשוב משום שכל מה שקשור לכך נעשה בהתאם – פרזול, דלתות, מסילות, לוחות, ידיות וכן הלאה. בהנחה שאתם קונים גודל סטנדרטי, גם אותו יש להתאים למיקומו בבית ולמקום שנותר לו. אתם לא רוצים להרגיש שהארון משתלט על הבית ולכן חובה לקחת מידות ולא להעריך גדלים. הגודל ייקבע גם לפי הרהיטים הנוספים בחדר ועד כמה יש לכם שם מקום נוסף לארון. זאת סיבה טובה, אגב, לשקול ארון בגדים הזזה שמתאימים לחדרים קטנים שאין בהם מקום לפתוח את הדלת לרווחה.

נוחות ותפעול

ארונות נבחרים לפי מידת הנוחות שלהם ולכן חשוב לבחור לפי מה שאתם יודעים על עצמכם. האם הדלתות שנפתחות שוב ושוב מתאימות לחדר הילדים שבוודאי ישחקו בזה ויגרמו לעצמם פציעות? או שכדאי לבחור בארונות שיגרמו לכמה שפחות נזק בגלל הטריקות והפתיחות המרובות? ארון בגדים הזזה הם פריט פופולרי לחדרי ילדים משום שהם לא יכולים לשחק הרבה בדלתות והאצבעות שלהם אינן נתפסות בינן לבין המסגרת. כך שאפשר בקלות למנוע בעיות בעזרת הדלת שקשה להם להזיז בגיל קטן.

איך בוחרים דגם?

בחירת הדגם נעשית לפי גודל התכולה שלכם ומה יש בה ואם אתם יכולים לאחסן כמה שיותר בארון אחד, עדיף. כך שאר החדרים יהיו פנויים יחסית ותוכלו לתפוס רק קיר אחד באחד החדרים או בנישה שתתאים לכך. העיצוב של הבית קובע כמובן היכן להציב את הארון, אבל זה כבר תלוי בגודל המשפחה. מה שעוד מומלץ לשים לב אליו בדגם הוא החלוקה הנכונה של הארון לפי הבגדים והחפצים שתרצו לאחסן בו. חשוב לזכור שהוא צריך להיות שימושי ולכן ארון גדול ויציב שיש בו גם מדפים, גם מגירות וגם מתלה לקולבים הוא רב גוני ומתאים לכמה שיותר תכולה.

בחירת מראה הארון

אם אתם רוצים לשדרג את מראה החדר, במיוחד של חדר ההורים, בחרו בעיצוב שנראה ייחודי יותר. מראה של ארון אלגנטי ויוקרתי הוא תוספת נאה לכל עיצוב פנים. לכן יש מי שבוחר ארונות עם דלתות מראה, או דלתות עם שלבים מעץ או דמוי עץ, כדי לקבל את האסתטיקה הזאת גם בחדר השינה. מהבחינה הזאת, ארונות הזזה נחשבים הרבה יותר יפים ואלגנטיים בגלל ריבוי האפשרויות שדלתות הזזה מאפשרות למעצבי הארון. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here