אריזות מעוצבות למשלוחים
קרדיט: FREEPIK

אריזות מעוצבות למשלוחים הן מקרה פרטי של תחום העיצוב בענף הקרטון. מדובר על אריזות קרטון בכל מיני גדלים וסגנונות, לא משנה אם לשימוש "רגיל", או "מיוחד", שניתן להדפיס ולייצר כדי לתת הן ערך שיווקי והן ערך פרקטי למערך המשלוחים של בית עסק כזה או אחר.

אריזות מעוצבות למשלוחים מחנויות לבית הלקוח

אריזות מעוצבות למשלוחים יכולות להיות רלוונטיות עבור כל מיני בתי עסק. אם ניקח לדוגמה את ענף המסחר המקוון, המכיל בעיקר חנויות אינטרנטיות ושלל אתרים שמוכרים דברים באינטרנט, נוכל לראות שיש לנו מקרה בו אנשים שולחים דברים תוך שימוש באריזות. האריזות הללו יכולות להיות מקרטון, ובאם הן יהיו מעוצבות זה בהחלט יכול להוסיף רובד יוקרתי, או לפחות לעשות רושם מיוחד בפני הלקוחות. 

אריזות מעוצבות למשלוחים לערך מוסף

ובכך, אריזות מעוצבות למשלוחים יכולות להכיל ערך מוסף. לא רק שהן יכולות להתאים לשילוח מוצר מסוים, הן יכולות להיראות טוב וכמו להעלות את מידת ההשקעה במוצר עצמו. מה זה אומר? ובכן, אריזת קרטון לשילוח יכולה להיות קטנה, גדולה, עבה, דקה ומתאימה או שלא מתאימה לשילוח מוצרים לחים, רטובים, שבירים וכיוצא בזה. ככל שהאריזה יותר מתאימה למוצר, כך היא יכולה לשלח אותו באופן הולם יותר. ככל שהאריזה מתאימה יותר, כך המוצר בטוח יותר בדרכו אל הלקוח, וכאשר הוא מתקבל אצל הלקוח – הלקוח יכול לראות שמדובר במוצר שנארז נאמנה.

הדבר יכול להשפיע על הערך שהמשלח השקיע בשילוח המוצר שלו. המשלח לא שלח מוצר בתוך אריזה לא מתאימה, להפך, נעשה ניסיון להתאים את האריזה למוצר. כך שאריזות מעוצבות, הן לא בהכרח אלו שרק נראות טוב, אלא אלו שגם עוצבו למטרת השילוח שלהן.

אריזות מעוצבות למשלוחים – כדי לתמוך את המשלוח לבית הלקוח

וכמובן, החלק העיצובי של האריזה יכול לדבר טובות על המשלח. אם נסתכל על כל מיני מוצרים יוקרתיים שאנו רוכשים מפעם לפעם, כמו קונסולות משחק, מכשירי קריאה אלקטרוניים, טלוויזיות, מאווררים – וכיוצא בזה, למעשה נוכל לראות שמדובר באריזת מוצר שהיא גם מתאימה להכלה של החפץ, וגם משדרת נאמנה את ערכי המותג. בין אם מדובר בסלוגנים, בסמלים, בצבעים – כל דבר שמבטיח שהמוצר הגיע מבית המותג, וקיבל את תשומת הלב שהמותג כמו מבקש להעניק למוצר הזה.

 אם כי, אריזות מעוצבות למשלוחים יכולות לשלח מוצרים שהם כבר באריזת המקור שלהם, ואינן בהכרח השכבה המיידית המפרידה בין המוצר עצמו לעולם הפתוח. כלומר, נניח שמכרנו קינדל בחנות אינטרנטית, ושילחנו לבית הלקוח. האריזה המעוצבת שנשלח לא תהא זו של הקינדל, שכן הוא כבר בא ארוז מחו"ל (מאמזון). האריזה המעוצבת שנשלח תהא זו שתארוז את הקינדל, עם אריזתו המקורית, בעוד שכבה של אריזה. כך שאנחנו למעשה מספקים עוד שכבה של הגנה למטרת השילוח, כמו גם מאפשרים לשכבה זו לשאת את סמלי המותג המעוצבים.

עיצוב תעשייתי – אריזות מעוצבות למשלוחים

למעשה, זה חלק מהיישומים של עיצוב תעשייתי. המאפשרים לחשוב מראש על מוצר ועל מה שיתבקש כדי לייצר אותו, וממשיכים לשלב הייצור לאחר שיש מתאר ברור של הדבר שרוצים להביא לעולם. באופן דומה, אריזות מעוצבות למשלוחים הן מקרה פרטי של עיצוב תעשייתי, שכן הן אמורות הן להתאים למוצרים שהן משלחות והן לבטא את ערכי המותג בדרך כזו או אחרת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here