התאמת ציור לחלל קרדיט: אנה עייש

בחירת הציור המתאים לחלל- חדר השינה , הסלון או חדר הילדים הוא לא פעולה פשוטה כמו שנראה לכם. נכון, תמיד אפשר לבחור תמונה שאהבתם ואז להגיע הביתה להחזיק אותה ביד ולחשוב איפה היא מתאימה ואיזו תמונה נזיז ולאן כדי שיהיה לה מקום… ואפשר גם לתכנן את הכל מראש ולהתאים את הציור הנבחר לחלל.

דגשים בהתאמת ציור לחלל:

למה התכנון מראש כל כך חשוב? ברגע שמכינים את הקיר מראש חוסכים המון  עבודה מיותרת או פעילויות שחוזרות על עצמן- כמו סתימת חורים נוספים של ציור חדש שהחלטתם לתלות במקום אחר או צביעה מחודשת של הקיר בצבע אחר כי הצבע הראשון שבחרתם לא התאים. כשהקיר נקי וחלק לפניכם זה ממש כמו התחלה חדשה וכך הכי נוח לעצב.

ההמלצה היא להתחיל מדף נקי, כלומר קיר מסודר אחרי שפכטל וסתימת חורים וצביעה בצבע שרוצים. כך תוכלו לראות איך הקיר נראה ריק ללא ציורים או תמונות כלל בחלל בו הוא נמצא. במידה ואתם מחליטים להחליף את הרהיטים- כדאי מאוד לעשות זאת לפני שבוחרים צבע אחר חוץ מלבן לקיר ובטח ובטח לפני שתולים ציור.

לאחר שהחלל מוכן והקיר עומד ריק מולכם יש צורך להחליט האם אתם מעוניינים בציור אחד גדול ומרשים שיתפוס את מרבית הקיר או כמה ציורים שיתלו זה ליד זה או אפילו ציור מרכזי וסביבו אלמנטים נוספים. קחו בחשבון את הדגשים הבאים:

  1. גודל הקיר- לא מומלץ לתלות ציור גדול במיוחד על קיר יחסית קטן או להיפך- ציור קטן על קיר גדול יחסית.
  2. צבע הקיר- גם הציור, כמו כל פריט עיצוב אחר בחדר צריך להתאים לצבעוניות של הקיר אחרת יראה תלוש ולא קשור
  3. שאר הרהיטים שמסביב לציור
  4. הגודל והצבעים של האלמנטים הנוספים שתרצו לתלות על אותו הקיר.
התאמת ציור לחלל
קרדיט: אנה עייש

איך תעשו את זה נכון?

שבו מול הקיר ושרטטו על נייר לבן את הקיר ואת הריהוט ואז החליטו מה תרצו לתלות מסביבו. אם יש לכם קנה מידה אז זו הדרך הטובה ביותר לוודא שכל מה שאתם מתכננים לתלות אכן נכנס בגודל הקיר וגם יראה טוב. בחרו את הציור כאלמנט הראשי סביבו אתם תולים את שאר הדברים וכך גם תוכלו לתכנן את הקידוחים ותליית המסמרים במקומות הנכונים ולא לייצר חורים מיותרים.

לאחר שתליתם את הציור עמדו שוב מול הקיר והחליטו מה אתם עוד תולים ואיפה- מדדו את המרחקים, השתמשו בכלים כמו מטר , פלס, דיבלים, ברגים איכותיים ומקדחה מקצועית בכדי שהתלייה תהיה ישרה ומקצועית ולא תצטערו על הנראות של הקיר או תצטרכו לסתום חורים ולתקן תלייה של חלק מהפריטים.

ציור צבעוני שמשתלב בעיצוב של החדר יכול להפוך גם את הקיר הפשוט ביותר בבית לקיר שכמו לקוח מתוך מוזאון של אמנות- אל תוותרו לא על הציור ולא על לתלות אותו נכון!

אנה עייש, אמנית ישראלית www.anna-signature.com

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here