קרדיט לתמונות FREEPIK

ישראל היא לא מדינה שסובלת בדרך כלל מחורף קשה. למרות זאת, עדיין במקומות כגון הגולן או הרי ירושלים הקור העז מורגש היטב בחודשי החורף. החימום הביתי בישראל עדיין מבוסס ברובו על טכנולוגיה ותיקה של רדיאטורים, קמינים ותנורי הסקה. ישנם גם פתרונות חימום לבית מתקדמים שיאפשרו לכם לשלוט במערכות החימום אפילו מהטלפון הנייד.

אספנו עבורכם את האופציות הקיימות כיום בשוק כפתרונות חימום:

מכשירי חימום חשמליים

הדרך הנפוצה והמקובלת כיום בישראל היא רכישת רדיאטורים חשמליים או פשוט להפעיל את המזגן הביתי על חימום. היתרון שלהם הוא כמובן במחיר, הרבה יותר זול לרכוש רדיאטור או שניים או להשתמש כבר במזגן הקיים כפתרונות חימום לבית, אך החום הנפלט מהם מייבש את האויר והוא הולך ומתפזר ככל שמתרחקים מן המכשיר. 

הסקה מרכזית 

הסקה מרכזית אמנם מספקת פתרונות חימום לבית וגם למוסדות או חללים גדולים אך עלותה עלולה להיות גבוהה. לפני הכל, את ההסקה המרכזית ניתן להתקין אך ורק במהלך הבניה עצמה ולא ניתן, או כמעט בלתי אפשרי, להתקין אותה לאחר שהבניין כבר עומד מאחר והיא מבוססת על מערכת של צינורות מים חמים שעוברים בקירות. כמו כן, הסולר או הדלק המשמשים להפעלתה גם יקר. 

מערכת חימום רצפתי 

גם חימום הבית או חללים גדולים כגון בתי מלון, בתי משרדים או מבני ציבור באמצעות חימום רצפתי דורש הכנה מראש ותכנון עוד לפני שהמבנה נבנה משום שהמערכת יושבת מתחת לרצפות במערכת של צינורות המסיעים מים חמים ומחממים את האריחים. היתרון הגדול של החימום הרצפתי הוא באחידות החימום בכל נקודה בבית או במבנה ובקרת הטמפרטורה ושעות העבודה שיכולות גם להתחבר לטלפון הסלולרי כחלק מבקרת בית חכם. תוכלו להחליט שרק חדרי האמבט יהיו מחוברים למערכת או חלל רחב ידיים כלובי של מלון או משרד. כמו כן, ניתן להתקין חימום תת רצפתי גם תחת לשטיחי קיר לקיר ללא כל בעיה. יתרון נוסף וחשוב של מערכת זו, הוא שהוא נותן מענה עבור אנשים הסובלים מאלרגיות או אסטמה. המערכת אינה מפזרת אוויר ואינה גלויה בחלל הבית, כך שהיא לא מפזרת חיידקים ואלרגנים לחלל. מיש שסובל מאלרגיות או קשיי נשימה יכול להבין כמה זה חשוב.

חימום תת רצפתי חשמלי – החימום מתבצע באמצעות גופי חימום הנמצאים מתחת לרצפות. היתרון הוא חום אחיד ומאד נעים, אך עלויות החשמל עלולות להיות גדולות בשל צריכת החשמל הגבוהה. 

חימום תת רצפתי המבוסס על מים – בסוג חימום זה מים שעברו חימום בגוף חימום מועברים מתחת לרצפות בצינורות נחושת שהינם מוליכי חום מצויינים ובכך יוצרים חום אחיד ונעים מאד. התקנת החימום התת רצפתי היא יקרה יחסית לפתרונות חימום אחרים וזאת בגלל מורכבות ההתקנה והצורך בהתמחות מקצועית בתחום. מערכת מסוג זה, אמינה מאד, מחזיקה לאורך זמן ארוך ואינה דורשת תחזוקה נוספת. כאשר מחליטים על התקנה של חימום תת רצפתי, חשוב להשתמש בשירותיה של חברה מקצועית ולבדוק המלצות של לקוחות קודמים.

לסיכום, קיימות כיום אופציות רבות כפתרונות לחימום הבית בתקופות קרות. ללא ספק הפתרון המתקדם והחסכוני ביותר הוא חימום תת רצפתי. אנחנו מתמחים בהתקנה של מערכות תת רצפתיות מתקדמות המבוססות על מים. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here