מדריך לבחירת חומרי איטום
קרדיט FREEPIK

חומרי איטום הם חומרים שמהווים אבן דרך חשובה ויסודית בתחום של בנייה ושיפוצים של הבית. אפשר לעשות בהם שימוש מקצועי או אישי ויש ביכולתם לפתור לא מעט בעיות גם באופן מהיר ומיידי. כיום אפשר למצוא בשוק לא מעט סוגים של חומרי איטום שמתאימים למריחה ואיטום של חומרי גלם שונים, כמו גם של צרכים או שימושים מגוונים. כעת קל יותר להבין שעל מנת לבחור את חומר האיטום הנכון והמתאים ביותר עבור כל עבודה או משימה צריך לשים לב היטב לתכונות שלו עצמו, כמו גם לסביבה שבו רוצים לעשות בו שימוש. במידה ויש חוסר התאמה הרי שלא יושג האיטום הדרוש ויהיה צורך לחזור על הפעולה. כאשר מדובר על איטום מפני מים הרי שחייבים לסיים את העבודה כמה שיותר מהר וביעילות על מנת שרטיבות לא תחדור פנימה אל תוך המבנה. 

איך בוחרים חומר איטום?

כאמור, צריך קודם כל להבין מפני מה צריך החומר לאטום – אוויר חם או קר, רטיבות או היווצרות של עובש. הפרמטר הבא הוא חומרי הגלם שעליהם צריך למרוח את חומר האיטום. פרמטר נוסף ולא פחות חשוב הוא הצבע של חומר האיטום עצמו. אם דרוש לבצע את עבודת האיטום בתוך הבית, הרי צריך לבחור לשם כך חומר איטום שקוף שלא ייראה ולא יקלקל את העיצוב של פנים הבית. כך הוא עדיין יעשה את עבודת האיטום שלו אך לא ייראה לא קשור לסגנון העיצוב ולא יפריע בעין למי שעמל לא מעט על העיצוב. חומר האיטום יכול להתאים לקירות או למרצפות ולכן חשוב לקרוא היטב את הנחיות העבודה איתו על מנת לוודא שהוא יתאים לביצוע העבודה הנדרשת. במידה ולא בטוחים או שלא יודעים במה לבחור – אפשר וכדאי לקבל ייעוץ מקצועי ממי שמכיר את התחום ויידע להמליץ על הדרך הטובה והיעילה ביותר לביצוע האיטום.

בחירה מושכלת של חומרי איטום

כאשר מתגלה הצורך לבצע עבודת איטום חשוב מאד לדעת שאין מדובר בהמלצה או בעניין שניתן להפעיל בו שיקול דעת. כאשר אין איטום כמו שצריך במקומות כאלה ואחרים בבית או במבנה יכולות להיות לכך השלכות גם על השגרה היומיומית של מי שגר בבית או עושה שימוש במבנה ולכן לא מומלץ להמתין אלא מיד לפעול בנושא. אם מחליטים שלא להזמין איש מקצוע ומבינים שאפשר לפתור את הבעיה באופן עצמאי – חשוב לגשת לקנות את חומר האיטום הדרוש והמתאים ביותר ללא עיכוב ולטפל בבעיה מיד. מומלץ לקרוא את הוראות העבודה על הבקבוק או האריזה של חומר האיטום ולבצע את ההוראות כלשונן בלי לשנות שום דבר – מה שיבטיח שהאיטום יתבצע היטב וישיג את המטרה הדרושה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here