קרדיט FREEPIK

מעקה למדרגות פנים יכול להיות מבוסס על עבודת נפחות, והינו פריט חיוני המספק קודם כל מענה בטיחותי ולאחר מכן מענה אסטטי שתורם לעיצוב הבית. הבטיחות של המעקות ניכרת בהיותם פריטים אמינים, חזקים ויציבים, הבנויים מחומרי גלם איכותיים מתאימים ועם עבודות התקנה מקצועיות בהתאם לדרישות התקן בישראל. בכדי להבין יותר לעומק את חשיבות נושא הבטיחות בכל הקשור למעקות, לפניכם כמה דגשים.

אז למה מעקות כל כך חשובים

מעקות נדרשים לספק פתרון בטוח למעבר בין קומה לקומה ללא חשש לנפילה, שלרוב מתרחשת עקב איבוד שווי משקל שעלול להסתיים עם פגיעות חמורות. הדבר חשוב במיוחד בבית שיש בו ילדים קטנים, אנשים בעלי מוגבלויות או קשישים. המעקה מספק למעשה מאחז שניתן להישען עליו במקרה של ערעור שיווי המשקל וכך למונע מעידה ונפילה במדרגות. כמו כן חשוב לתכנן מעקות שקל ופשוט לאחוז בהם בעת הצורך, עם חלק עליון של מעקה הזמין לאחיזה לכל אורכו.

מצד שני יש לתכנן מעקה למדרגות פנים באופן בטוח כך שהוא עצמו לא יהפוך לגורם סיכון, למשל כפריט שילדים ינסו לטפס עליהם או שראשם עלול להיתקע בין השלבים. כמו כן מעקה שאינו חזק ויציב עלול אף הוא להוות גורם מסכן לעושים שימוש במדרגות ולמי שעומד מתחתן. בנוסף, עבור אנשים קשישים ובעלי מוגבלות שמתקשים לעשות שימוש במדרגות, הישענות על מעקה מספקת גם כאמצעי המסייע ומקל לעלות או לרדת במדרגות, עם שימוש הרבה יותר בטוח ומושכל במדרגות ועם הקטנה משמעותית של סכנת מעידה ונפילה.

מעקות העומדים בדרישות התקן

בכדי שמעקות יספקו מענה בטיחותי נקבעו עבור התקנתם שורה של תקנות. בכדי למנוע נפילה מעקות נדרשים להיות לכל הפחות בגובה של 105 ס"מ מהנקודה בה המדרגה מסתיימת. כמו כן  מעקות עם שלבים נדרשים להיות במרווח של  עד עשרה ס"מ באופן שימנע מעבר או היתקעות של ילד. בנוסף יש להתקין מעקה שלא ניתן לטפס עליו, עם אלמנטים אנכיים ולא אופקיים.

מעבר לכך יש לשים לב גם לתכנון המדרגות עצמן בגובה ורוחב נוח לטיפוס וירידה, שהינן מדרגות יציבות ללא חלקים רופפים ושבורים, שעשויות מחומר שאינו מחליק. בנוסף יש לוודא כי לכל אורך גרם המדרגות שיש תאורה בהירה וברורה. מעבר לכך חשוב לדאוג שגרם המדרגות יהיה נקי מחפצים שונים, כמו צעצועים שעלולים להיתקל בהם ולמעוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here