מיטות זוגיות מעוצבות
מקור FREEPIK

משדרגים את השינה ואת איכות החיים

מאות אלפי מחקרים מדעיים קבעו נחרצות כי לשינה שלנו השפעה מכרעת על בריאות הגוף והנפש. בימים של מגפה עולמית, גלי הדבקה חוזרים, בידודים וחיסונים – עובדה זו מקבלת משנה תוקף. במהלך השינה הגוף שלנו מבצע מגוון אדיר של פעולות תחזוקה ושיקום, המאפשרות למערכת החיסון לתפקד כמו שצריך.

אדם שישן שינה טובה בלילה יתעורר חיוני, חזק, אופטימי, מחויך ואוהב. למעשה, רבים לא מודעים עד כמה השינה משמעותית לאיכות חיינו. איכות השינה משפיעה ישירות על רמת המוטיבציה שלנו, על המחשבות שלנו, הרגשות, דכדוך, מצב רוח כללי ועוד. המסקנה המתבקשת היא לעשות כל שניתן בכדי לשפר את איכות השנה והצעד הראשון לכך יכול להיות רכישת מיטה זוגית מפנקת.

מיטות זוגיות מעוצבות

מיטות זוגיות מגיעות במגוון אדיר של סגנונות ועיצובים. זה נכון שיש להתאים את עיצוב המיטה החדשה לעיצוב הקיים של חדר השינה והבית בכלל. יחד עם זאת, חשוב לזכור את ההמלצות הכלליות לגבי בחירת מיטה זוגית ועיצוב חדרי שינה בכלל.

חדר שינה הינו מקום "מקודש" בו אדם יכול להתמלא מחדש באנרגיה ולנו באמת (אחרי ימים מתישים ולחוצים). מחקרים מראים כי מה שתורם למנוחה זו הם צבעים חמים, מרכמים רכים והרמוניה באופן כללי. בבואנו לבחון מיטות זוגיות מעוצבות בחנות או בקטלוג, כדאי לשים לב לחומרים מהם עשויה המיטה, המרקמים השונים, סקלת הצבעים, המידות והאנרגיה הכללית שהמיטה משדרת. זה לא משנה אם הולכים על גוונים חומים, בז', כחולים, אפורים, כהים או עץ חשוף. העיקרון הוא שמשנה, צריך להרגיש שהמיטה מרגיעה אותנו ומזמינה למנוחה מבורכת.

מיטות זוגיות סטנדרטיות לעומת קינג סייז

רוב הציבור בוחר מראש לרכוש מיטה זוגית סטנדרטית, ויש בכך היגיון. מיטות אלו הותאמו לצרכים של 90% מהאוכלוסיה מבחינת מידות, חומרים, מידות מצעים, גודל פיסי של אנשים, מידות חדרים ועוד. יחד עם זאת, כדאי להיות מודעים לאפשרות של מיטות זוגיות במידות גדולות יותר (בד"כ רחבות יותר ב20 ס"מ). מיטות זוגיות מסוג זה מייצרות מרחב גדול יותר ואף מספקות תחושת חופש מסוימת. במידה וחלל החדר מאפשר זאת, או במידה והנכם אנשים במידות גדולות, שווה לבחון את האפשרות הזו.

מעצבים מחדש את חדר השינה

הפריטים שמשפיעים יותר מכל על עיצוב חדר השינה הם: ארון הבגדים, צבע הקירות, וילונות, מיטה זוגית והשידות מ2 צידי המיטה. הכלל הראשון הינו לנסות ולשמור על שפה עיצובית אחידה בחדר. כלומר להחליט מראש אם הולכים על חומרים מסוג מסוים, גוונים מסוג מסוים או אפילו קישוטים מסוג מסויים. ככל שנשמור על קו אחיד בעיצוב חדר השינה, כך תיווצר מעצמה הרמוניה ותחושה נעימה.

פעמים רבות, חנויות רהיטים מציעות רכישת חדר שינה מלא הכולל מיטה זוגית מפנקת + שידות + ארון הזזה חדש או רהיט אחר באותו העיצוב. לא תמיד צריך ארון חדש, אבל שווה לפחות להשקיע ב2 שידות תואמות, שהן למעשה חלק מהעיצוב של המיטה הזוגית. בצורה כזו משיגים אפקט אסתטי נהדר.

השקעה חד פעמית ששווה לבצע

לא רוכשים מיטה זוגית חדשה כל שנה. רוב האנשים מחליפים מיטות זוגיות כל 6-7 שנים ואפילו יותר. הרי את המזרון מומלץ להחליף כל 5 שנים, אבל אין המלצה כזו לגבי המיטה. מדובר בד"כ בהעדפות עיצוביות, צרכים של אחסון והתאמת המיטה לצרכים המשתנים. לכן אם כבר הולכים על מיטה חדשה, שווה להשקיע במיטה שעונה על כל הצרכים שלכם בצורה מלאה. המיטה החדשה צריכה להיות יפה מספיק בעיניכם, מותאמת לעיצוב הכללי של חדר השינה, במידות הנכונות, נוחה מספיק ומפנקת. בנוסף, שווה לנצל את המיטה לאחסון חפצים שונים בבית וזאת כדי להקל על הצפיפות הכללית בבית. ישנן מיטות המגיעות עם פתרנות אחסון יעילים במיוחד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here