שיקום מבנים ישנים
קרדיט FREEPIK

בישראל קיימים כיום אלפי מבנים אשר נבנו לפני שנים רבות ולא עברו כמעט שום תהליך של שיקום או שיפוץ. בניינים מעין אלה לרוב יסבלו ממראה מוזנח ולא אסתטי ויותר מזה, מדובר על מבנים שעלולים לסכן הן את הדיירים שמתגוררים בהם והן את העוברים והשבים. ישנם מקרים שבהם יש צורך לבצע שיקום מבנים ישנים בשל דרישה של הרשות המקומית. מהנדס מטעם הרשות המקומית מבצע בדיקה יסודית ומקצועית למבנה ואם הוחלט כי המבנה מסוכן בשל ליקויים שונים, הרי שהרשות תוציא צו מבנה מסוכן למבנה. אם המבנה לא יתוקן על ידי הדיירים הוא יפונה. 

שיקום מבנים ישנים – מדוע זה חשוב?

אם אתם מתגוררים בבניין ישן ואתם מעוניינים להעלות את ערך הדירות שלכם וכן להעניק לבניין מראה טוב ואסתטי יותר, תמיד תוכלו לבחור באנשי מקצוע רלוונטיים עבור שיקום המבנה מבחינת המעטפת החיצונית שלו וכל מה שהיא דורשת, מבחינת תשתיות המבנה ועוד. אם קיבלתם צו מבנה מסוכן מהעירייה, הרי שעליכם לבצע את תהליך השיקום בין אם אתם מעוניינים בכך ובין אם אינכם מעוניינים בכך שכן, המבנה שבו אתם מתגוררים מהווה בניין מסוכן ויש צורך לבדוק מדוע הוא מסוכן ומה יש לעשות בכדי שהוא לא יהיה מסוכן. בכדי לעשות זאת, יש לבחור במהנדס קונסטרקטור מומחה ומקצועי אשר יבחן את המבנה וידווח על כל ליקוי במבנה שבגינו המבנה מוגדר כמסוכן. בהתאם לכך, יש לבחור בקבלן מקצועי שיבצע את כל העבודות הנדרשות לצורך שיקום המבנה. חשוב להבין כי מעבר לעובדה שאי שיפוץ ושיקום בניין שיש עליו צו מבנה מסוכן עלולה לגרור קנסות ותביעות משפטיות לדיירי הבניין, הרי שמדובר על מצב שיכול לסכן את דיירי המבנה באופן מהותי ועל כן, יש לבצע את פרויקט התיקונים הנדרש כמה שיותר מהר.

מה כולל שיקום מבנים?

תהליך  שיקום מבנים ישנים יכלול למעשה את כל העבודות הנדרשות בכדי להפוך את המבנה למבנה בטוח יותר למגורים. לאחר שהמהנדס יבחן את המצב ויפרט את כלל הבעיות בו, יהיה צורך לעסוק במתן מענה ראוי לבעיות. לא פעם יהיה צורך לשקם את עמודי התווך של הבניין אשר סובלים מבפנים מתהליכי קורוזיה ולא פעם יכולים להתנפח והדבר פוגע ביציבות העמודים, לשקם את האיטום של המבנה, לשקם את הקירות החיצוניים של המבנה, החלפת אריחים או חיזוק אריחים, עבודות צבע וטיח, שיקום סדקים שנוצרו ביציקות הבטון ועוד.

כיצד בוחרים אנשי מקצוע לצורך שיקום מבנה?

חשוב מאוד להבין כי שיקום מבנה איננו תהליך קל ועל כן, עבור ביצוע ההליך המדובר יש לבחור רק באנשי מקצוע אשר בהכשרתם מסווגים לביצוע העבודות המדוברות. מדובר על עבודות שיקום ושיפוץ חשובות מאוד אשר מטרתן היא להפוך את המבנה לבטוח יותר למגורים ולבטוח יותר עבור העוברים והשווים. כמו כן, אם מדובר על שיקום מבנה בכדי להסיר ממנו צו מבנה מסוכן הרי שאנשי המקצוע נדרשים לבצע עבודה יסודית, מקצועית ואיכותית. על כן, יש לבדוק היטב איזה קבלן מנוסה, מקצועי ומוסמך לעסוק בתחום כאשר חשוב מאוד לבחון גם את ההמלצות של הקבלן וכן האם ביצע פרויקטים מעין אלה בעברו המקצועי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here