קרמיקה למטבח – כיצד רוכשים אריחי קרמיקה בצורה נכונה
קרדיט pexels

כשאנחנו נכנסים למטבח בבית של מישהו אחר, בן משפחה, חבר או כל אדם אחר, ישנם כמה פריטים שאנחנו שמים לב אליהם מיד. העין שלנו מיד תתייחס להיבטים כיצד המטבח מתוכנן, כיצד הוא מחולק, איך מעוצבים הארונות, היכן ממוקמים מוצרי החשמל השונים, איזה שיש מותקן במטבח וכן אילו אריחי קרמיקה עוטפים אותו.

בזמן שחלק מהדברים שציינו, גם הם משמעותיים הם לא בהכרח בולטים לגמרי, הרי שגם עין לא מקצועית ואפילו עין שלא שמה לב לכל פרט ופרט, תתקשה מאוד לא לשים לב לסוג ולסגנון אריחי הקרמיקה במטבח, הרי הם מעניקים חיפוי לקירות, ובכך גם מעניקים להם הגנה וגם מעצבים את המקום בצורה ייחודית.

מדוע אנחנו משתמשים באריחי קרמיקה?

לאריחי קרמיקה למטבח יש מגוון תפקידים, כפי שאנחנו יכולים להבין. מצד אחד, תפקיד מעשי בכך שהם מספקים חיפוי לקירות, ומגנים עליהם מפני רטיבות, לחות ודברים אחרים שעלולים לגרום נזק לקיר. כידוע, בזמן הבישול נוצרים אדים שיכולים להשפיע עליו בצורות שונות.

מצד שני, יש לאריחים תפקיד בעיצוב המטבח, הם מוסיפים צבע, סגנון, ובמקרים רבים זה יכול לשנות באופן מהותי את הנראות של המקום. לרוב נהוג לשלב אריחים בצבע ובסגנון שתואמים בצורה כזו או אחרת, את ארונות המטבח והשיש. בין אם זה אומר צבעים דומים או קרובים.

כיצד בוחרים אריחים בצורה נכונה

לפני שנציג מספר נקודות שיכולות לעזור לנו בתהליך בחירת אריחי קרמיקה למטבח, חשוב להסביר, אנחנו יכולים להתייעץ ולהיעזר באנשי מקצוע שונים, בין אם זה מבחינת עיצוב ובין אם זה מבחינת סוג החומר. חשוב שאנחנו נקרא על האריחים והמאפיינים שלהם, כמו כן, חשוב שאנחנו נבין את המשמעות של הבחירה שלנו לטווח הארוך, מאחר ואין לנו כוונה להחליף את האריחים לעיתים תכופות.

הנקודה החשובה ביותר לבחירת אריחי קרמיקה, היא איכות החומר והעמידות שלו. אנחנו רוצים לבחור אריחים שניתן להרכיב ולדעת שלא נצטרך להתעסק איתם יותר. כלומר, לא נצטרך להחליף או לעשות כל שינוי אחר. לכן חשוב לבדוק את האיכות והעמידות.

נקודה אחרת חשובה מתייחסת לתחזוקה של האריחים. נרצה לבחור אריחים שיהיה לנו קל ופשוט לנקות אותם. מאחר והם נמצאים בסביבה שסופגת לא מעט לכלוך במהלך הזמן, מוטב יהיה אם נבחר אריחים שנוכל לנקות אותם בצורה פשוטה וקלה.

עוד נקודה שחשוב להתייחס אליה היא קלות ההתקנה. אומנם זה נעשה בזמן בניית המטבח, בין אם זה כשאנחנו נמצאים בתהליך בניית המבנה או שיפוצו, עדיין נרצה שהתהליך יתבצע בצורה קלה ומהירה, על מנת שלא נצטרך לעכב את לוח הזמנים שלנו.

הנקודה האחרונה שיש להתייחס אליה, כפי שציינו קודם לכן, זו הדוגמא של האריחים, העיצוב שלהם ומידת התאמתם לחלל המטבח, תוך השתלבות עם שאר הפריטים במקום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here