קרדיט לתמונה: Shutterstock

קניית דירה וגם מכירת נכס; קבלת פיצויים עקב ליקויי בנייה בדירה חדשה מקבלן; חישוב מדויק של היטל השבחה על קרקע במושב; מימוש תמ"א 38 – כל אלה מחייבים בקיאות מקצועית כדי למנוע טעויות קשות, והכתובת הנכונה היא יניב רפאל, שמאי מיומן ועתיר ניסיון

משרד שמאים בוררות נדל"ן יניב רפאל הוקם בשנת 2003. מאז ועד היום סיפקו רפאל והשמאים הנוספים במשרד שירותים מגוונים ללקוחות פרטיים, לעורכי דין, ליזמים ולחברות – על בסיס בקיאות מקצועית וטיפול מסור בכל תיק. בהתאם תוכלו להיעזר ביכולות הגובות של נשות ואנשי המקצוע במשרד בכל מצב שיש בו צורך בשמאות מקרקעין, שמאות רכוש, שמאות חקלאית או בוררות מקרקעין, ובפרט במקרים הבאים:

קניית דירה

קניית דירה ללא הערכת שווי מקצועית היא פשוט הימור. במציאות שבה מחירי הנדל"ן לא מפסיקים לעלות כבר יותר מעשור, זהו הימור על סכומי כסף גבוהים – או בקיצור, הימור מסוכן ומיותר.

הערכת שווי של יניב רפאל כוללת התייחסות מעמיקה לכל הפרמטרים שקובעים את ערכו הריאלי של נכס: לוקיישן, שטח ברוטו ושטח נטו, סביבה (הן אנושית, כלומר דירוג סוציו-אקונומי, והן פיזית – ריאות ירוקות, נגישות תחבורתית, קרבה לקווי מתח גבוה ועוד), חנייה בטאבו, מעלית, המצב של הדירה (שנסרקת ביסודיות כדי לאתר כל ליקוי קיים, גם אם הוא נסתר מהעין) ועוד. בדרך זאת תשלמו עבור הבית הבא שלכם מחיר הוגן בלבד.

קבלת פיצוי בגין ליקויי בנייה

שמאי מקרקעין ורכוש מנוסה מסייע גם במקרים שבהם ישנם ליקויי בנייה שמחייבים פיצוי הולם או תיקון מידי: סדק בקיר, ריצוף לא אחיד, טיח פגום, צביעה רשלנית, נזילת מים, מעקה לא תקני בחדר המדרגות, ממ"ד שלא נבנה בדיוק לפי ההנחיות של פיקוד העורף ועוד ועוד.

חוות הדעת של השמאי משמשת גם כאמצעי להפעלת לחץ על קבלן סרבן וגם כהוכחה לבית המשפט, אם המקרה מגיע לערכאה זו.

הפחתת גובה היטל השבחה על קרקע במושב

היטל השבחה שמוטל על בעל קרקע במושב – לאחר אישור תב"ע, אישור תוכנית משביחה, אישור שימוש חורג, אישור פיצול מגרש או אישור בקשה לקבלת הקלה בהיתר בנייה – עלול להסתכם בסכום כסף משמעותי מאוד. במקרה כזה שומה שעורך שמאי מקרקעין מקצועי מהווה בסיס להליך ערעור שעשוי להפחית את ההיטל במידה ניכרת. בשירות זה באה לידי ביטוי גם ההתמחות של רפאל בתחום המקרקעין במושבים וגם ההיכרות הטובה מאוד שלו עם הרשויות הרלוונטיות.

מקסום התועלת מתמ"א 38

בעלי דירות במבנים ישנים עם היתכנות למימוש תמ"א 38 מקבלים הצעות שונות מיזמים שונים. על-מנת להשוות בין התוכניות נדרשת בקיאות מקצועית, ולכן כדאי לצרף לתהליך שמאי מקרקעין מנוסה וכמובן אובייקטיבי. בנוסף לסיוע בהערכת השווי של כל הצעה עבור הדיירים ובחירת זו המיטבית, יניב רפאל תורם גם למקסום הטבות המס האפשריות (מס שבח, מס מכירה, היטל השבחה ועוד).

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here