החלפת חברת גז – משימה אפשרית בהחלט
קרדיט תמונה FREEPIK

לאורך השנים הרגילו אותנו לחשוב שהחלפת חברת הגז הינה משימה מורכבת, הכרוכה במכשולים בירוקרטים וטכניים לא קלים. מסיבה זו, רבים מאיתנו נשארו עם אותה ספקית גז וכלל לא העלו על דעתם "לעשות בעיות", להיות צרכנים נבונים, להוזיל מחירים ולשפר את השירות. יחד עם זאת, בימינו המצב שונה לחלוטין כך שהחלפת החברה הרבה יותר פשוטה.

מה השתנה היום?

החלפת חברת גז הפכה בימינו לפשוטה בהרבה עקב רפורמות שנכנסו לתוקף לאורך השנים האחרונות. קודם כל, כבר לפני כ- 13 שנים חלה הרפורמה הראשונה, רק שחלק גדול מהציבור לא שמע עליה. מדובר ברפורמה שמנעה מחברות הגז להציב בהסכמי ההתקשרות שלהן מגבלות בעת ניסיון עזיבה של לקוחות. בנוסף, בהתאם לרפורמה הייתה חייבת כל חברת גז לספק תנאים דומים לכלל הצרכנים הביתיים באזורי החלוקה שלה, ללא העדפות בלתי הוגנות. מעבר לכך, הרפורמה קבעה כי חברות הגז חייבות לספק ללקוחותיהן כיסוי ביטוחי מתאים, לערוך בדיקות תקינות לפני אספקה וכן בדיקות תקופתיות, ולערוך הסכם כתוב מול הצרכן.

לפני 3 שנים באה לעולם עוד רפורמה, ובה נקבע שחברות גז אינן יכולות למנוע עזיבה של לקוחות תוך שימוש בדמי פיקדון על המיכלים. בנוסף, הספקית לא יכולה לתת הנחה לדייר מסוים בבניין משותף מבלי לתת אותה גם לאחרים. באשר לבניינים משותפים, נקבע כי חייב להיות רוב של לפחות חמישים ואחד אחוזים מבעלי הדירות המצביעים בעד החלפת חברת גז.

ההחלפה פשוטה הרבה יותר

אם הוזלת מחיר גז מעניינת אתכם או שיפור השירות, בוודאי תשמחו לשמוע שבדיוק לכך כוונה הרפורמה, כלומר להגברת התחרות בענף. מי שרוצה לעבור לחברה אחרת צריך רק לבדוק אילו חברות מספקות שירות באזור המגורים שלו, ולהתקשר איתה בטלפון או באופן מקוון. החברה היא שחייבת לדאוג מכאן והלאה להתנתקות שלכם מהחברה הישנה, שמוכרחה לשתף פעולה באופן מלא עם הניתוק. יחד עם זאת, אם מדובר בבניין משותף הנושא מעט יותר מורכב, שכן יהיה עליכם לקיים אסיפה עם השתתפות של לפחות 50% מבעלי הדירות, וצריך כאמור לראות שיש רוב להחלפת החברה.

בשורה התחתונה, באופן דומה לרפורמה בשוק הסלולרי גם במשק הגז יש רפורמות שנועדו לקדם תחרות והגינות בין הספקיות לצרכנים. כדאי להיות צרכנים חכמים ולנצל את התחרות בתחום כדי לבדוק אם ניתן להוזיל מחירים ולשפר את השירות שאתם מקבלים כיום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here