קרדיט: Pixabay

ישנם אנשים רבי בעלי חוש אסתטי מפותח, אשר מעדיפים לעצב חללים שונים שברשותם בכוחות עצמם וללא עזרה מקצועית. בחירה זו לעצב  ולתכננן חללים שונים לעיתים רבות עולה ביוקר, הן מבחינה נפשית (של לחץ וחרדה מרובה), הן מבחינה ביצועית, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה אסתטית.  בכתבה זו נדון לעומק על הסכנות הכרוכות בהתפשרות אחר גורם מקצועי ומנוסה בעיצוב ותכנון חללים. 

אדריכלים ומעצבי פנים מקצועיים הינם אנשים מקצוע מנוסים ומלומדים בתחום העיצוב והאדריכלות. מטרת עבודתם לעצב חללים שונים (חללים מסחריים, חללי חוץ ופנים עבור בתים פרטים, מלונות משרדים וכדומה). ככלל השכרת שירותים של מעצב פנים או אדריכל מנוסה ומקצועי, תבטיח נראות ויזואלית אסתטית ויפה עבור כל חלל (בהתאמה לטעם וסגנונו האישי של הלקוח). אך יחד עם זאת ישנם אנשים אשר בוחרים לעצב חללים שונים בכוחות עצמם ולא להיתמך באנשי מקצוע. במקרים רבים הבחירה לא להיעזר באנשי מקצוע מנוסים בתחום העיצוב מובילה לכשלים וטעויות עיצוביות ומעשיות, אשר מובילות להוצאת כספים מיותרת, עיקוב בהליכי שיפוץ ובנייה, ולעיתים בהם מדובר בחללים מסחריים גם לירידה בכמות ההכנסות. בכתבה זו נדון יחד עם האדריכל והמעצב איליה שלומוב באילו מקרים אסור להתפשר על השכרת שירותים של משרד אדריכלות ועיצוב פנים מנוסה ומקצועי.

אל תתפשרו על אדריכל ומעצב פנים במקרים הבאים:

בנייה או ביצוע שיפוץ יסודי של בית- כאשר אנשים מעוניינים לבצע בנייה או שיפוץ יסודי של בית רצוי ומומלץ מאוד לרכוש שירותי אדריכלות בתים מקצועיים ומנוסים. הסיבה אינה רק אסתטית שמא אדריכלי ומעצבים מקצועיים יעצבו את חלל הבית בצורה יפה ומקצועית, הסיבה כוללת גם היבט פרקטי יישומיי. אדריכלים מנוסים יודעים לזהות כשלים וליקויים עתידיים טרם התרחשותם ובכך להימנע מהם, אדריכלים מקצועיים יודעים כיצד לתכנן שיפוץ מבחינת תנאי השטח והתשתיות, וכמובן להימנע ככל הניתן מליקויי בנייה. התפשרות על אדריכל מקצועי ומנוסה עלולה לגרום להיגררות של הוצאת כספים מיותרת בהליך השיפוץ והבנייה, וכמובן להוביל להרבה מאוד לחץ נפשי, והוצאת אנרגיה מיותרת.

שיפוץ או הקמת חנות- חוויות קניה פיזיות (כמו שוטטות בחנויות או במרכזים מסחריים) מושפעות רבות מנראות החלל המסחרי ועיצובו. עיצוב פנים חנויות בצורה איכותית ומקצועית יוביל לכך שהלקוחות ייהנו להסתובב יותר זמן בחנות וכן לרכוש יותר. חשוב להדגיש כי עיצוב חנויות בצורה מקצועית כולל בתוכו ידע וכלים פסיכולוגיים כלכליים אשר יסייעו לבעל העסק (היכן למקם מוצרים מסוימים על מנת להגדיל מכירה וכדומה).

אדריכל ומעצב פנים מקצועי בתחומו

איליה שלומוב הינו אדריכל ומעצב פנים מקצועי ומנוסה אשר הוציא לפועל מספר רב של פרויקטים בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים בצורה איכותית ומוצלחת ביותר. לפרטים נוספים ויצירת קשר הנכם מוזמנים להיכנס לאתר https://www.ilya-shalumov.co.il/

 

 

 

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here