קרדיט תמונה: FREEPIK

מה יותר כיף מלפתוח את הבוקר עם כוס קפה בחוץ כשהרוח עוד מלטפת לנו את הפנים? ואיזה דרך טובה יותר מאשר לסיים את היום ולשבת להירגע במרפסת עם כוס יין משובח?

המרפסת היא הפינה הקטנה שלנו שאנחנו אוהבים להתגנב אליה לרגע של שקט מהיום העמוס.

רובנו מאוד מחוברים לפינת המרפסת בבית ולאווירה שהיא משרה עלינו כשאנחנו נמצאים בה, עבור חלקנו היא אפילו מהווה שיקול חשוב בבואנו לשכור או לקנות דירה. אבל בינינו, רק מעטים מאיתנו משקיעים בה באמת. הרבה פעמים המרפסת לא מנוצלת כראוי וכלל לא מממשת את הפוטנציאל שלה. היא יכולה להתלכלך בקלות ולצבור אבק וחול במהירות, ולעיתים היא אפילו הופכת לשטח אחסון שמוציאים אליו את כל הבלאגן מהבית!

אז אם גם אתם רוצים לדאוג קצת למרפסת שלכם, להכניס לה צבע וחיים ולעצב אותה מחדש, דעו לכם שבעזרת כמה פעולות פשוטות תוכלו להפוך אותה לחלקת גן העדן הקטנה שלכם. 

איך תעשו זאת?

הנה חמש דרכים לגרום לכולם לקנא במרפסת השווה שלכם!

#1 נקיון

לפני שאתם ניגשים לתת טאץ' עיצובי מחודש למרפסת שלכם, דאגו לבצע ניקיון יסודי, כזה שמזמן כבר לא עשיתם. זה הזמן להפשיל שרוולים, לקחת את המטאטא והמגב ולא להתעצל. פנו לכלוך שהצטבר במרצפות, נקו את הויטרינה, הוציאו עשבים שוטים מהאדניות והעציצים וכל דבר שיעזור לכם ליהנות מסביבה נקייה ויגרום לכם להרגיש נעים יותר במרפסת שלכם.

#2 צבע

מדהים כמה שצבע יכול להשפיע על האווירה ועל ההרגשה שלנו. אם המרפסת שלכם כבר ישנה וצברה הרבה לכלוך במהלך השנים, פעולה פשוטה של צביעת הקירות תוכל לשדרג אותה פלאים. בחרו לכם רולרים ומברשות בגדלים מתאימים למשימה, ותוך זמן קצר יחסית תוכלו להעניק למרפסת שלכם מראה חדש ונקי. בין אם תחליטו לחדש את הצבע הקיים או לרענן לגמרי עם צבע חדש שאתם אוהבים, אין שום ספק שצביעת המרפסת שלכם תהיה השקעה משתלמת שתוכלו ליהנות ממנה יום-יום!

#3 פתרונות למזג אויר

הרבה פעמים אנחנו נמנעים מלשבת במרפסת רק כי קר לנו מדי, חם לנו מדי או גשום. אבל אם נדאג לציוד הנכון במרפסת, נוכל ליהנות ממנה כמעט בכל עונות השנה ובכל תנאי מזג האויר. נוכל לרכוש מאוורר תקרה לימי הקיץ החמים, להצטייד בתנורי חימום או פטריות לימי החורף הקרים, לדאוג לפתרונות הצללה מפני השמש והגנה מפני הגשם, וכך נוכל למקסם את זמני השהייה שלנו במרפסת ולהבטיח שבכל מצב יהיה לנו כיף ונעים. מומלץ בחום.

#4 תכנון נכון

לפעמים הסוד לשדרוג המרפסת טמון בתכנון נכון של השטח. נסו לחשוב על ריהוט מתאים בהתחשב במגבלות של החלל החיצוני שלכם. אם המרפסת שלכם קטנה יחסית, אל תחסמו אותה בשולחן גדול ורחב אלא הסתפקו בשולחן קפה קטן. לפעמים מספיק אפילו רק להזיז ולשנות קצת מיקומים של ריהוט קיים ופתאום כל השטח נראה גדול ומזמין הרבה יותר. נסו לפתוח את הראש ולצאת מהקופסה עם פתרונות יצירתיים שידעו לקחת בחשבון את המגבלות בשטח ולהתמודד איתן.

#5 אקססוריז וחפצי נוי

הפרטים הקטנים שעושים הבדל גדול! קיימים כיום כל כך הרבה רעיונות לחפצי נוי למרפסת כמו מוביילים, פעמוני רוח יפים שמעניקים צלילים נעימים לאוזן, עששיות לד דקורטיביות, כדים גדולים ומרשימים, אדניות וצמחייה שמכניסים שלווה ורוגע למרפסת.

אם אתם כבר ממש בשוונג, תוכלו לחפש מגוון רעיונות מהממים ליצירות DIY קלות, כמו למשל הכנת עציצי בטון שתוכלו לבצע לגמרי בעצמכם באמצעות חומרי בניין פשוטים כמו מלט, חול וחצץ.

רגע לפני שאתם מתחילים לעבוד – מספר דברים שצריך לקחת בחשבון

לפני שאתם מתחילים בעבודה, יש כמה דברים שחשוב לשקול:

  • מטרת המרפסת – כשאם עומדים לתכנן את מרפסת החלומות, הקדישו רגע מחשבה לצרכים והשימושים שלכם. האם המרפסת מיועדת לאירוח של משפחה וחברים? האם היא יכולה להיות מקום משחק לילדים? האם אתם מעוניינים לתכנן בה גם אחסון? כל השאלות הקטנות הללו יעזרו לכוון אתכם בתהליך העיצוב.
  • כיוונים – לכיוון המרפסת יש חשיבות מבחינת חשיפה לשמש. כאשר מתכננים את המרפסת שלכם זכרו זאת ובחרו ריהוט וצמחייה מתאימים לתנאי מזג האוויר במרפסת שלכם.
  • תכנון תקציב – הגדירו מראש תקציב ייעודי והגיוני שישמש אתכם לעיצוב המרפסת כדי שלא תכנסו להוצאות מיותרות ובלתי צפויות.
  • תחזוקה – כשאתם בוחרים ריהוט, צמחייה ואלמנטים עיצוביים נוספים זכרו שקיים גם עניין של תחזוקה. עשו בחירות פרקטיות שלא יגרמו לכם לבזבז המון זמן יקר על טיפול ושמירה על המרפסת.

הזדמנות טובה לשים לב לבטיחות במרפסת שלכם

אם כבר החלטתם לקחת את המרפסת שלכם כפרויקט ולהפוך אותה למיוחדת, נעימה ומזמינה יותר, זו הזדמנות טובה גם לבחון את הבטיחות במרפסת, לשים לב לדברים מסוכנים שנמצאים במקום ובמידת הצורך לפעול כדי למזער את הסכנות למינימום האפשרי.
הנה כמה דברים שמומלץ לשקול:

  • הגבהת מעקה – אם מתגוררים איתכם ילדים קטנים בבית, כדאי לכם לשקול לבצע הגבהה למעקה כדי למנוע את הסכנה הגדולה ביותר שהיא נפילה מהמרפסת.
  • כסו שקעי חשמל והגנו עליהם – חשוב לשמור על שקעי החשמל שלכם במרפסת ולוודא שהם אינם חשופים באופן ישיר ללחות וגשם בכדי למנוע את הסכנה הנוראית של התחשמלות.

עיצוב המרפסת – זה לגמרי בידיים שלכם

אז נכון שכדי לשדרג את המרפסת ולעצב אותה מחדש תצטרכו להשקיע מעט זמן בתכנון ועבודה, אבל אל תתעצלו, כי התוצאה הסופית בטוח תהיה שווה את זה!

אל תפחדו להעז, לשלב אלמנטים דקורטיביים מיוחדים ולשחק עם שילובי צבעים מעניינים כדי ליצור לכם את המרחב הקסום והנעים שלכם, בו תוכלו ליהנות ולבלות עם המשפחה והחברים.

שיהיה המון בהצלחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here