איטום גגות בחורף
קרדיט FREEPIK

את איטום הגג של ביתכם כדאי כמובן לעשות לפני בוא החורף, אך אנשים רבים אינם מבצעים את העבודות בזמן או שהן מבוצעות בצורה לא מספיק טובה. בשורות הבאות נביא שיטות שונות לאיטום גגות שניתן לבצע אותן גם בחורף, במידה ואתם זקוקים לכך.

איטום בזפת

מדובר בשיטה ישנה וותיקה שבדרך כלל מתאימה לגגות ישנים שעליהם כבר בוצע איטום זפת. היתרון שלה טמון בעלויות נוחות יותר, אולם היא נחשבת לפחות יעילה ומצריכה טיפולים נגד נזקי שמש. בעיה עוד יותר גדולה היא שאי אפשר לבצע תיקונים בזפת חם עם חומרים אחרים, מלבד חומר לאיטום גגות מונופלקס היברידי.

חומרים פוליאריתניים

אלו חומרי איטום גגות מתקדמים שאותם מיישמים אחרי ביצוע של שכבת יסוד, בצורה של התזה או במשחה. יש להם מספר יתרונות כמו עמידות גבוהה מאוד בפני מים, שחיקה איטית, עמידות גבוהה בפני נזקי שמש ועוד. לרוב הם יותר יקרים אבל כשלוקחים בחשבון את העמידות הגבוהה רואים שזוהי השקעה משתלמת.

איטום ביריעות ביטומניות

זוהי אחת משיטות איטום גגות היותר שכיחות בזכות כמה יתרונות של יריעות ביטומניות. הן אמנם בעלות חוזק ועמידות למשך שנים, אך הבעיה היא שלעיתים נדרשים תיקונים בחיבורים שבין היריעות מכיוון שהשכבה אינה אחידה לחלוטין. אפשר גם להשתמש בחומרים פוליאוריתניים כדי לבצע איטום על גבי תשתית של יריעות ביטומניות, דבר המקנה שכבה אחידה בלי תפרים וחיבורים, שנצמדת באופן מלא לגג ואפשר לתקן אותה בצורה פשוטה וקלה.

איטום גגות בחומרים אקריליים

מדובר במשחות בצבע לבן שניצן ליישמן בהתזה או במריחה. זוהי שיטה פחות נפוצה מפני שהיא פחות עמידה במים ובעיקר בפני מים העומדים במקום אחד, ומעבר לכך חומרים אקריליים לא מגיבים טוב לחום בישראל. היתרון של חומרים אקריליים לאיטום גגות הוא שהצבע הלבן שלהם משתלב היטב בגגות וכמו כן עלויותיהם זולות יחסית. אם כבר יש לכם גג שעליו קיימת תשתית של חומר אקרילי יש ליישם פריימר אפוקסי על בסיס מים שמעליו מיישמים שכבת איטום של חומר פוליאוריטני, מה שייתן איטום חזק ועמיד בפני מים עומדים, ארוך טווח ושאינו מתפורר בחום קיצוני.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here