קרדיט תמונה: FREEPIK

בעבר, המודעות בתחום הבנייה לכל הנושא הסובב סביב איכות הסביבה ובריאות האדם הייתה פחותה שכן, יחד עם חלוף השנים האחרונות, אותה המודעות הולכת וצוברת תאוצה ואנחנו מתחילים להבין כי חשוב שתהליכי בנייה ומבנים שונים שאנחנו מבלים בהם לא מעט צריכים להיות בטוחים לבריאות שלנו, הן מבחינת חומרי הגלם והן מבחינת המבנה עצמו. זאת בעוד כי בתהליכי הבנייה הישנים היה שימוש נפוץ באסבסט, שלאחר שנים התגלה כחומר מסוכן ומזיק. החלק משנת 2011, נאסר השימוש בחומר זה, והוגדרו נהלים שכל תפקידם הוא לצמצם את הנזקים בשימוש הקיים. על כן, במטרה לעשות לכם סדר בבלאגן, נבחן במאמר הבא את תפקידו של קבלן פינוי אסבסט.

על תפקידו של קבלן פינוי אסבסט

תפקידו של קבלן פינוי אסבסט הוא לפנות למעשה אסבסט ממתקנים ומבנים בצורה בטיחותית ומבוקרת. קבלן אסבסט מקצועי ימלא אחר תפקידו באופן מסודר, על פי השלבים הבאים:

  • תכנון – על הקבלן להגיע לשטח העבודה, להבין את היקף ואופן ביצוע העבודה, ולהתחיל בשלב התכנון בצורה הבטיחותית ביותר.
  • איסוף – מדובר על השלב התפעולי העיקרי שבו הקבלן מפנה את האסבסט באמצעות שימוש בציוד מגן וכלים מתאימים.
  • פינוי – בשלב הפינוי, יש לפנות את האסבסט אשר נאסף לאתר מיוחד אשר מוגדר לפינוי של פסולת מסוג זה, בצורה מסודרת.
  • ביקורת – בתום פינוי החומר בצורה מסודרת, על הקבלן לוודא כי אזור העבודה אכן נקי מאסבסט וכי אכן אפשר להשתמש בו בצורה בטוחה.

למה חשוב לפנות לשירותיו של קבלן אסבסט מוסמך?

פנייה לשירותיו של קבלן אסבסט היא הכרחית ממספר סיבות עיקריות:

1.בריאות – כפי שבוודאי כבר הספקתם להבין, אסבסט הוא חומר מסוכן, לא בריא ומסרטן. במילים אחרות, החשיפה לאסבסט מסוכנת ולכן, חשוב לפנות לקבלן שיודע לבצע את העבודה בצורה ששומרת על בריאותם של העובדים שלו וכן גם של שאר האנשים שנמצאים בסביבה.

2.עמידה בתקנים – הנושא של פינוי אסבסט הוא נושא אשר מוסדר בחוק במדינת ישראל, מה שאומר שחשוב שהקבלן וצוות העובדים שלו עובדים על פי התקן המוגדר, כך שהפינוי לא יוביל לקנסות וסנקציות כאלו ואחרות.

3.ניסיון – קבלן אסבסט מקצועי הוא קבלן שרכש ניסיון בשורה רחבה של מבנים שונים, מה שמעניק לו את המיומנויות והידע הנדרשים לשם התמודדות עם המצאות האסבסט במקומות שונים.

כך תבצעו את הבחירה הנכונה

תחילה, על מנת לבצע את הבחירה הנכונה, חשוב לפנות לשירותיו של קבלן עם תעודת הסמכה ייעודית. כמו כן, חשוב לוודא שלקבלן עליו שמתם עין יש ניסיון בעבודה במבנים שונים, אך גם ניסיון ספציפי במבנים מהסוג שבו אתם זקוקים לעזרתו. דבר נוסף וחשוב לא פחות יהיה לזכור כי קבלן מקצועי הוא כזה שיראה לכם את תוכנית העבודה טרם היציאה לדרך, ויסייע לכם בהבנת התהליך, מהשלב הראשון ועד לשלב האחרון.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here