עיצוב חדר ילדים מודרני
קרדיט FREEPIK

"הילדים הם כל עולמנו" – בוודאי משפט זה מדבר לכל ההורים מבינכם. ולכן רק טבעי הדבר שנרצה את הטוב ביותר עבורם. החדר שלהם הוא המקום הבטוח שלהם, לפיכך עיצוב חדר ילדים מודרני תופס משנה חשיבות. לשם השכלה כללית, מומלץ לשלב בו פרטים מיוחדים, פרטים שיש סיפור מאחוריהם. הם יכולים להתקשר לתחביב של הילדים, לטיול משותף שלכם, לתחום המוזיקה או לתחום הספורט. העיקר שהמוטו הכללי בחדר הילדים ישקף משהו חשוב בחייהם. והדבר השני, שאולי הוא החשוב ביותר, שעיצוב חדר הילדים יהיה פונקציונלי. שהנראות הכללית שלו תתמזג עם הצורך לאחסון, למקום לימודים, ולמקום של רוגע.

כללי האצבע לבחירת עיצוב חדר ילדים מודרני 

בוודאי שמתם לב כי העיצוב של חדרי הילדים כיום אינו דומה לעיצוב של חדר הילדים בילדותכם. על מנת להיות בחזית הקדמה, ולצלוח את המשימה הכה חשובה של עיצוב חדר ילדים מודרני, החלטנו להציג לכם את כללי האצבע לבחירה של העיצוב הכי נכון והכי מודרני של חדר הילדים. כדלקמן –

  • כדאי לשתף את הילד שלכם, במידה והוא לא תינוק, בבחירה של הצבע של חדרו. ככלות הכול, מדובר בחדר הפרטי שלו. מעבר לעובדה שזה הוגן, ברגע שהילד שלכם יבחר את הצבע לחדרו הוא יחוש תחושות מעצימות של עצמאות ושל בגרות. תוכלו להתנחם בעובדה, שאם הצבע לא לטעמכם, או שילדכם ימאס בצבע אחרי זה, תמיד תוכלו לצבוע שוב.
  • לא כדאי לעצב חדר ילדים מתוך השראה של דמויות נערצות או סלבריטים. לא משנה עד כמה הוא מעריץ אותם, מדובר בטרנד שהולך ושבא. מה שהיום פופולרי, לאו דווקא ימשיך להיות פופולרי מחר. כאן נכנס המקום שלכם לתפקד כהורים אחראיים – הציבו גבולות.
  • כשמעצבים חדר ילדים מודרני בוחרים בנראות הטבעית. אם תשתמשו בחומרים ידידותיים לסביבה, גם תלמדו אותם ערך מוסף וגם תצרו עבורם סביבה בטוחה.
  • לא רצוי לעצב חדר ילדים מודרני עם הצבת שטיח, עדיף להתקין רצפת פרקט. ולסקרניים מבינכם, נסביר. ובכן, שטיח עשוי לצבור חומרים אלרגניים, כמו למשל אבק. בפרט אם אתם מגדלים כלב או חתול בבית.
  • הכניסו לחדר הילדים המודרני כמה שיותר אביזרים עליזים. כמו לדוגמא – מנורות, כריות, בובות או תמונות. הם יחדירו צבעים וחיות לחדר.

4) שמרו על רצפה נקייה – מומלץ להתקין רצפות פרקט במקום שימוש בשטיחים מכיוון שאלה עלולים לצבור חומרים אלרגנים כמו אבק ופרוות של חיות מחמד. 

הכדאיות של התקנת טפטים

ידוע לכל, כי ריצוף וריהוט בגוונים הנכונים קובעים את האווירה, את הסצנה של חדר הילדים המודרני. למי מבינכם שרק רוצה לעצב שוב את חדר הילדים, אך בוחר שלא לשנות אותו לחלוטין, יש פתרון. הציבו טפטים בחדר הילדים. טפט ססגוני ואופטימי ישפיע מיד על מצב הרוח של ילדכם, לטובה, כמובן. כאשר מעצבים את חדר הילדים המודרני בעזרת הטפטים, צריך להתייחס לגודל החדר. ולמה התכוון המשורר בדבריו? במידה וחדר הילדים קטן, כדי שתהיה תחושה שהוא גדול יותר צריך לתלות טפט ניטרלי, שיוסיף תחושה של חלל גדול יותר, והן יוסיף עניין לחדר. במידה וחדר הילדים מדי גדול, על מנת שהוא יקרין חמימות ואינטימיות יש לתלות בו את הטפטים הכהים והאקסקלוסיביים.

למה טפטים לחדרי ילדים כה נחוצים לבריאות הנפשית שלהם?

יודעי דבר מדווחים, כי טפטים לחדרי ילדים משפיעים על הבריאות הנפשית שלהם, ועל רווחתם, ומהווים שיקול מרכזי בעבודתם של מעצבי הפנים. חדר הילדים אמור להיות המקום מקלט שלהם, המקום הכי בטוח ואישי שלהם עלי עולמות. הם צריכים לאהוב אותו, ליהנות לבלות בו. מה שמנחם ומה שישמח אותם, מרגע היקיצה ועד לרגע השינה בלילה. כדי ליצור מרחב אישי ובטוח לילדים, יש לחשוב על קישוט ואבזור נכונים של החדר ילדים. במידה ותכניסו אליו תמונות או טפטים של חיות, כוכבי לכת, פרחים, וכיוצא בזאת – גם תגרו את הסקרנות של הילד בהיבטים של צלילים, צבעים, ריחות ונראות, ואף תגרמו לו לתחושה של איזון ולהרגעת המוח שלו. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here