משכנתא למסורבים – על מה ולמה? למה לי הבנק עושה בעיות?
קרדיט יחצ

סוף כל סוף הגעתם להחלטה – לרכוש בית, ולהיות אדונים לעצמכם. הייתם בטוחים שהבנק מיד יאשר לכם לקבל משכנתא, אבל "אנחנו מתכננים, ולאלוהים יש תכנונים משל עצמו"… לפתע נוכחתם לדעת, כי הסטטוס שלכם הפך לסטטוס של משכנתא למסורבים. אין כל ספק, אכזבה עצומה. אבל לכל תרחיש בעייתי אפשר כיום למצוא פתרון. אל תאבדו תקווה. יש מה לעשות בנדון. המשיכו לקרוא, ותבינו הכול.

האם תיתכן משכנתא למסורבים אחרי "אישור עקרוני"

נתחיל עם השאלה הראשונה – "האם תיתכן משכנתא למסורבים אחרי אישור עקרוני"?, ובכן, אכן כן. אנו בטוחים שנהגתם לפנים משורת הדין. ראיתם נכס שמצא חן בעינכם, בדקתם את ההון העצמי שלכם, ואז פניתם לבנק לשם קבלת אישור עקרוני לקבלת משכנתא. 

עד פה הכול טוב ויפה. הבנק אף הגדיל לעשות ואישר לכם באופן עקרוני את המשכנתא. אז מה קרה פתאום שהבנק שינה את דעתו, מה השתנה שגרם לבנק לחזור בו מן האישור העקרוני לקבלת המשכנתא? אומנם זה ממש לא קורה כל יום, אבל זה בהחלט אפשרי. 

לפעמים המצב הכספי שלכם נהיה אחר, האשראי שלכם מעיד על נסיבות מדאיגות, כמו לדוגמה – פיטורין מפתיעים ממקום העבודה, וכיוצא בכך. הבנק יכול ורשאי לסרב לאשר לתת לכם משכנתא בכל רגע נתון, אף במידה והוא סיפק לכם אישור עקרוני למשכנתא. 

כל שינוי לרעה בחשבון הבנק שלכם, כל סיבה לדאגה של חוסר יכולת עמידה בתשלומי הבנק, מאפשרים לבנק לחזור בו מהצהרתו הראשונית. על מנת שלא תהיו מופתעים יותר מדי, תשמרו על קשר רציף עם הבנק לאורך כל הדרך, תבינו מה מותר ומה אסור, מה עשוי להשפיע על ביטול האישור העקרוני, והכי חשוב – אל תטמנו את ראשכם בחול.

מה ניתן לעשות בסיטואציה של משכנתא למסורבים?

והנה שאלת מיליון הדולר – "מה ניתן לעשות בסיטואציה של משכנתא למסורבים"?, ועליה נמהר לענות. במידה והבנק סירב לאשר לכם את קבלת המשכנתא, אפשר לנקוט בכמה פעולות בסיסיות, על מנת לגרום לשינוי ההחלטה שהיא באמת הרת גורל. כמו לדוגמה – קבעו פגישה מסודרת להבהרת המצב. אין כמו שיחה טובה ועניינית עם המקור, עם מי שגזר עליכם את רוע הגזירה. 

אף אחד חוץ ממנו לא באמת יודע מה הפך אתכם למסורבי משכנתא. הוא היחידי עם כל התשובות והנימוקים המתאימים. יש חוקים במדינת ישראל. חוקים שלפיהם הבנק מחויב להסביר לכם בפרוטרוט מדוע הוא מסרב ומונע מכם לקבל משכנתא. הדברים צריכים אף להעלות על הכתב. 

הבנק צריך להמציא לכם מכתב עם הסבר בפרוטרוט למהות הסירוב שלו, כמו גם לדיווח האשראי שקיבל, אשר היווה את האינפורמציה, הנכונה או לאו, שהביאה לסירוב לאפשר לכם להיות בעלי משכנתא. אך אין די במכתב זה. סביר להניח שמחצית מהכתוב בו בכלל לא תהיה מובנת לכם. בפגישה פנים אל פנים עם הנציג בבנק תוכלו להפיק הרבה יותר מידע ולהחכים. 

תאמינו לנו, אין דבר שבנקים רוצים יותר מאשר לאשר הלוואות שלא נדבר על משכנתא חוץ בנקאית, ובכללן גם משכנתאות. בשיחת ההבהרה שמא פקיד הבנק יבין שהוא טעה לגביכם. שאתם אנשים מבוססים כלכלית, הרבה יותר ממה שהוא חשב מלכתחילה. במידה והסירוב למשכנתא יתגלה כטעות, פקיד הבנק יהיה הראשון להודות בטעות שלו, ולהפוך את ההחלטה הרת הגורל, לכדי אישור קבוע לקבלת המשכנתא. לאור כל זאת, מה יש לכם כבר להפסיד? את הלא כבר יש לכם, מקסימום בתום השיחה תישארו עם "הלא", במצב האופטימלי יותר – תקבלו תשובה חיובית. אז למה שלא לנסות, למה שלא לעמוד על שלכם? להוכיח את צדקתכם, להראות מי בדיוק אתם, זה רק ישרת אתכם לטובה, ויאדיר את שמכם בעיני הבנק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here