מחשבון קרן השתלמות לשכירים - כך תצליחו לעקוב בצורה ברורה ומסודרת אחר קרן ההשתלמות שלכם
קרדיט FREEPIK

קרן השתלמות היא אחת מתוכניות החיסכון המשתלמות ביותר כיום. היתרון הגדול של קרנות ההשתלמות בגינו רבים נוהרים לחסוך את כספם בתוכנית זו, הוא הפטור מתשלום מס רווח הון. 

כידוע, בכל אפיקי ההשקעה תידרשו לשלם מס רווח הון השיעור של 25% מסך הרווחים. קרן השתלמות לעומת זאת מאפשרת לכלל החוסכים בה ליהנות מפטור מתשלומי מס רווח הון במידה והם אכן עומדים במספר תנאים שיפורטו מטה. אך עוד קודם לכן, כדאי שתכירו את ראשיתו של אחד מאפיקי החיסכון האטרקטיביים ביותר בישראל. בתחילת דרכו של אפיק חיסכון זה, הוא יועד אך ורק למטרות השתלמויות מקצועיות במגוון רחב של תחומי עיסוק שונים. אפיק זה כולל את כל הטבותיו במטרה לאפשר קידום ושדרוג יכולותיהם המקצועיות של עובדים רבים, גם אם מצבם הכלכלי אינו מאפשר זאת. בעזרת קרן ההשתלמות אליה העובד מפריש סכום כסף מדי חודש במשך שש שנים, ניתן היה לממן מגוון רחב של השתלמויות מקצועיות, הכשרות מגוונות ושדרוג יכולות העובדים בשלל תחומים. אך מהר מאוד אפיק חיסכון זה הפך פתוח בפני (כמעט) כולם, גם אם הם אינם מעוניינים לעשות בו שימוש למטרות השתלמויות מקצועיות. אז לפני שגם אתם ממהרים לפתוח חיסכון בקרן השתלמות במטרה ליהנות מפטור מס רווח הון, כדאי שתכירו מספר נקודות חשובות.

כמה נקודות חשובות שאתם חייבים להכיר על קרן השתלמות

ראשית, חשוב להדגיש ולומר כי במידה ותרצו למשוך את כספכם לפני תום שש שנים מעת פתיחת תוכנית החיסכון, תידרשו לשלם מס רווח הון. לכן, אם אתם מעוניינים בתוכנית חיסכון שתאפשר לכם למשוך את כספכם בכל עת שתרצו, קרן השתלמות לא תאפשר לכם ליהנות מכלל יתרונותיה על פני האפיקים המקבילים. במידה ואתם מעל גיל 60, תוכלו למשוך את כספכם לאחר שלוש שנים בלבד וליהנות מפטור מס רווח הון. כמו כן חשוב לדעת כי לא כל אדם יכול לחסוך את כספו בתוכנית קרן השתלמות. תוכנית זו מיועדת בעיקר לשכירים אשר מעסיקיהם בוחרים לשפר את תנאי העסקתם או לעצמאים הבוחרים להפריש לעצמם כספים מידי חודש לתוכנית חיסכון. במידה ומדובר בשכירים, המעסיק ישלם 7.5% מסך משכורתו של העובד בעוד העובד מצידו ינכה 2.5% בלבד. מחשבון קרן השתלמות לשכירים יאפשר לכם לבחור נכון את החברה הטובה ביותר בה תרצו לשכן את החיסכון שלכם ולהרוויח אחוזי תשואה גבוהים במיוחד. לעומת זאת, עצמאיים מפרישים את מלוא הסכום באופן עצמי ממשכורתם, מה שהופך את המסלול למעט פחות אטרקטיבי עבורם. 

הגבלת סכום ההפקדה – לא ניתן להפקיד סכומים גדולים וליהנות מפטור ממס רווח הון 

חשוב לדעת כי הטבות המס מגיעות יד ביד עם לא מעט הגבלות כאשר ההגבלה המשמעותית ביותר הוא סך ההפרשה המקסימלית מידי שנה. שכירים יכולים להפריש עד כ 1,500 שקלים מדי חודש לקרן ההשתלמות שלהם בעוד עצמאים יכולים להגיע לסכום שנתי של כ 18,600 שקלים. כל חריגה מהסכומים הללו תבוא לידי ביטוי בהטבות המס. יש להדגיש ולומר כי ניתן להפקיד את מלוא הסכום השנתי בפעימה אחת או לחילופין לחלק אותה לתשלומים חודשיים. שילוב בין השיטות אף הוא אפשרי מה שאומר כי תוכלו להעביר סכום גבוהה בפעימה אחת ואת שאר הסכום הנותר עד התקרה השנתית שלכם לפזר לתשלומים שווים. פורטל הביטוחים הגדול בישראל מאפשר לכם לבחור נכון את מסלולי החיסכון שלכם על מנת שתוכלו ליהנות ממירב ההטבות ולהרוויח את אחוזי התשואה הגבוהים ביותר. בעזרת מחשבון קרן השתלמות לשכירים או לעצמאים וכן מחשבון תשואה קרן השתלמות, תוכלו לדעת בדיוק כמה אחוזי תשואה החברה בה אתם מתעניינים הצליחה להפיק עבור לקוחותיה בשנים האחרונות.

מבחר גדול של חברות המציעות לכם לשכן את כספי החיסכון שלכם דווקא אצלם – איך תדעו לבחור נכון?

אז לפני שאתם ממהרים לזרוק את חסכונותיכם בקרן השתלמות, כדאי שתדעו לבחור נכון את קרן ההשתלמות הכדאית ביותר. מחשבון קרן השתלמות לשכירים יסייע לכם לעשות זאת בקלות ובבהירות. אך עוד קודם חשוב להקדים ולומר כי כיום ישנן לא מעט חברות שישמחו שתשימו את כספכם אצלם בקרן השתלמות. בעזרת מחשבון תשואה קרן השתלמות תוכלו לערוך מעין השוואה בין כלל החברות השונות ולהכיר את אחוזי התשואה שהם ייצרו ללקוחותיהם בשנים האחרונות. כמו כן בעזרת מחשבון קרן השתלמות לשכירים תוכלו לחשב בדיוק את גובה הניכוי החודשי שלכם, את גובה ההפקדה החודשית, את סך ההפקדה השנתית ואף את אחוזי התשואה הצפויים (בהערכה כמובן). בעזרת כלים אלה תוכלו גם לבחור נכון את החברה הטובה ביותר וגם לעקוב אחר כלל ההוצאות שקרן ההשתלמות דורשת מכם. פורטל הביטוחים הגדול בישראל מבטיח לכם היכרות עם כלל הפרטים החשובים ביותר לפני בחירת קרן ההשתלמות הבאה שלכם. 

בדקו את אחוזי התשואה מהשנים האחרונות וכן את גובה דמי הניהול  

ההבדלים המשמעותיים ביותר בין החברות השונות המציעות לציבור להפקיד אצלם את כספי קרן ההשתלמות הם בעיקר אחוזי תשואה ודמי ניהול. מחשבון קרן השתלמות לשכירים וכן מחשבון תשואה קרן השתלמות יסייעו לכם לעשות סדר בדיוק בשלב זה של בחירת החברה הטובה ביותר. ישנן חברות מקצועיות אשר מצליחות לייצר אחוזי תשואה עודפים באופן קבוע בהשוואה למתחרים האחרים בתחום. היכרות עם החברות הללו תאפשר לכם לקבל אחוזי תשואה גבוהים יותר על הכסף שלכם מיד שנה. נתון נוסף אליו חשוב להתייחס הוא דמי הניהול שהחברה לוקחת עבור שירותיה. החברות השונות עורכות שינויים בתיק קרן ההשתלמות שלכם על מנת להבטיח שתוכלו ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים ככל הניתן. שינויים אלה מחייבים את העסקתם של אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, מה שעולה להם לא מעט. בדיוק משום כך אתם נאלצים לשלם דמי ניהול באחוזים מסך כל ההשקעה שלכם. בדיקה נכונה של אחוזי התשואה בחברות השונות תוך היעזרות במחשבון תשואה קרן השתלמות וכן מחשבון קרן השתלמות לשכירים, תאפשר לדעת מתי תהיו מוכנים להתפשר על דמי ניהול יקרים תמורת אחוזי תשואה עודפים על פני שאר המתחרים באופן קבוע.

מעבר חופשי בין מסלולים וחברות – תוכלו לעבור בכל שלב ללא פגיעה בוותק החיסכון שלכם

לאחר שבחרתם את החברה המתאימה ביותר לצרכים שלכם, חשוב לדעת כי בכל חברה ישנם כמה וכמה מסלולים שונים לבחירה. ההבדל המרכזי בין המסלולים השונים בא לידי ביטוי ברמת הסיכון וכן באחוזי התשואה. אם תרצו לקבל אחוזי תשואה גבוהים יותר על כספכם, תידרשו להעלות את רמת הסיכון בהתאמה ולהיחשף למסלול יותר מנייתי. ניתן לבצע שינויים בין המסלולים השונים ללא כל פגיעה בוותק של החיסכון שלכם. כמו כן ניתן אף לעבור בין החברות השונות במהלך שנות החיסכון תוך שמירה על הוותק במלואו. כלומר, במידה והתחלתם את קרן ההשתלמות שלכם בחברה מסוימת ולאחר שלוש שנים אתם מעוניינים לעבור לחברה אחרת, תוכלו לעבור ולמשוך את כספכם ללא תשלום מס רווח הון בעוד שלוש שנים בודדות. פורטל הביטוחים הגדול בישראל מסייע לאנשים רבים לבחור נכון את המסלולים והחברות הטובות ביותר לחיסכון קרן השתלמות, למאמר החדש ביותר באתר.

פורטל הביטוחים הגדול בישראל

דרך מנחם בגין 156, ת"א 6492108

טלפון: 073-272-5261

www.2bit.co.il

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here