קרדיט לתמונה: PIXABAY

בשנה הקרובה, עולם העיצוב הפנימי צפוי להתרענן עם מגוון טרנדים מעניינים ומפתיעים. מצבעים עזים ועשירים ועד חומרים חדשניים וסגנונות ייחודיים – יהיה ממש כיף להכניס קצת רוח חדשה לבית. אז מה צפוי להיות לוהט במיוחד? בואו נצלול פנימה.

צבעי שנת 2024 – חמים ועזים

אם תצפית על הטרנדים הצבעוניים הצפויים להגיע בשנת 2024, אחת המגמות הבולטות ביותר היא השימוש הנרחב בגוונים חמים ועזים. אנחנו מדברים על צבעים עשירים ומרשימים שיוסיפו הרבה כוח, אנרגיה ועוצמה לחללי המגורים.

הגוונים החמים שצפויים לרדת גדול הם בעיקר בגוון האדום והכתום – בורדו, אדום חצוי, אדום אופייני, כתום עמוק וחרדל עז. אלו גוונים מהפנטים שמזכירים לנו שמש, אש, אדמה ולהבות חמות. השימוש בהם יוסיף אווירה חמימה, אינטנסיבית וטעונה רגשית לחללי הבית השונים.

יחד עם זאת, צפוי שימוש נרחב גם בגוונים חמים של חום עתיק, אדמה חרסיתית ושזיף ורדרד. גוונים טרנדיים אלו יהיו בהכרח שכיחים ברהיטים, וילונות, ריצופים ואביזרי עיצוב שונים.

אבל המגמה לא רק חוגגת את הצבעים החמים, אלא גם את שילובם עם גוונים בהירים ורעננים. העונה הקרובה צפויה להביא המון שילובים של גוונים חמים כמו בורדו, קרמל ושרוף לצד לבנים רעננים, קרירים וצחורים. השילוב הזה של חום לצד קור יוצר ניגודיות עזה וקונטרסטים מעניינים המקנים עומק ואינטנסיביות לחלל.

כמו כן, הגוונים החמים הללו ישולבו עם גווני טבע אחרים כמו ירוק כהה, חום קרמל ואפורים קלאסיים. שילוב הגוונים האלה יוצר פלטת צבעים עשירה, חמה ואורגנית במיוחד שמשקפת את המגמה העכשווית לשלב את הטבע פנימה.

הטבע פנימה – חומרים אורגניים וטבעיים

אחד הטרנדים הבולטים בעיצוב הפנים לשנת 2024 הוא הכנסת חומרים אורגניים וטבעיים פנימה לחללי המגורים. המגמה לחיים ירוקים וקיימות ממשיכה להתגבר, והיא משפיעה גם על הסביבה הבנויה שלנו.

בשנה הקרובה נראה הרבה שילוב של חומרים כמו עץ לא מעובד, אבנים טבעיות, אריחים מחומרים ממוחזרים ויציקות בטון גולמיות ולא מלוטשות. הרבה אדריכלים ומעצבי פנים יבחרו להשאיר את החומרים הללו במצבם הגולמי והטבעי, ללא עיבוד מוגזם וצביעה.

עץ גולמי וגזעי עצים לא מעובדים ישמשו כריהוט וכאלמנטים דקורטיביים. נראה גם שילוב של משטחים מחוספסים ורצפות טרצו ממוחזרות, שמקנות טקסטורה עשירה ורוגע אורגני. במטבחים יושם דגש על שיש טבעי ואבני חן, כשהאגרסיביות של הבטון והברזל הגס תגיע לידי ביטוי באיים וארונות.

החלל הפנימי יקבל אוויר חדש עם הכנסה רבה של צמחיה ירוקה. מעצבים רבים יבחרו לשלב גינות קטנות ומדשאות עונתיות בחללים סגורים, בעזרת פרגולות וערוגות גינון מובנות. כמו כן, נראה הרבה צמחים גדולים ככוכבים סולו במרכז חללים, וגם אדניות ותלויות ירוקות המוסיפות עדכון רענן לחלל.

חומרים אורגניים נוספים צפויים להגיע דרך עיצוב של ריצפות ורהיטים מלוחות גבס המוברשים ידנית, מנורות משולבות חרסים וטרקוטה, וכריות וכסתות מבדי כותנה וצמר גולמי. בסלון, על ספות אוורירית עשירות בטקסטורה רגועה להתרווח להן כריות מגני בהירות ונאדיות מקש.

ככלל, ההשפעה הזו של הטבע על העיצוב הפנימי נובעת מהרצון האנושי להתקרב שוב למקורות, לחומרים אותנטיים ולסביבה הקרובה ביותר אל הטבע. היא מקנה לחלל תחושה רגועה, כנה ואורגנית של בריאות וטוהר. כך שבתקופה לחוצה זו, הסביבה הבנויה שלנו מזמינה אותנו לנשום עמוק וליהנות ממגע עם החומרים הפשוטים והטהורים שהטבע מציע.

מינימליזם יפגוש צבע וטקסטורה

בשנים האחרונות של עיצוב פנים , המינימליזם הצנוע והפשוט היה מגמה מובילה. חללים נקיים, פונקציונליים וללא עומס ויזואלי ניכר זכו לפופולריות רבה. אך השנה, הטרנד הזה עתיד להתרענן ולהתחדש באמצעות צבעים חיים וטקסטורות מעניינות.

מינימליזם חדש ו"חם" יותר צפוי להגיע בשנת 2024, כזה שמשלב צבעוניות עזה וטקסטורות מעניינות בחללים הצנועים והפונקציונליים. היחידות הדקורטיביות הבודדות שהוא מכיל, יהיו בעלות נוכחות וישדרו אופי וכריזמה משלהן.

צפויה עלייה בשימוש בגוונים עזים ועשירים כמו אדום עמוק, ירוק בהיר, חרדל ועוד, גם בחללים מינימליסטיים. הצבעים החיים הללו יתנו חיות וחמימות לחללים הנקיים, וישמשו כנקודות משיכה מרכזיות ומעניינות. למשל, קיר אחד יכול להיצבע באדום עז, או שהרצפה תעוצב באריחים בגוון כתום חרדל.

בנוסף לכך, טקסטורות טבעיות ומיוחדות מתוכננות להפוך לחלק בלתי נפרד מחללים מינימליסטיים. זאת באמצעות שילוב של רהיטים עשירים בטקסטורה כמו רהיטי עץ גולמי ומרופדים בדים מלאי גזרה. אלמנטים אדריכליים כמו טרצו ממוחזר ובטון חשוף יתווספו גם הם לעיצוב.

כך למשל, נראה ספות מרופדות ברכות וקטיפתיות במרחב המינימליסטי של הסלון. בחדר השינה, רצפת טרצו מחוספסת וגולמית תגרום למראה הצנוע והחלק לפרוץ את גבולות הניקיון המחוספס שלו.

המינימליזם החדש יעניק עדיין חלל נקי ומרווח, אך באמצעות הטקסטורות והצבעים החמים, הוא יהפוך להיות הרבה יותר אינטימי, מזמין ומוגדר בסגנונו. זוהי דרך מצוינת להפיח רוח חדשה ומרעננת במראה העיצובי המינימליסטי מבלי לאבד את הניקיון והפשטות האהובים עלינו.

וינטג' מהממת

אחד הטרנדים המשגעים שצפוי להמשיך ולהתחזק בשנת 2024 הוא הסגנון הווינטג'י והרטרו המקסים. הנוסטלגיה לימים עברו וחפצים עתיקים הולכת וגוברת, והיא מביאה עמה אלמנטים קלאסיים ורטרו שמעניקים לחלל נגיעות חמימות וקסם רומנטי.

אמנם הסגנון הוינטג'י היה טרנדי גם קודם, אך השנה הוא צפוי להיות משולב בצורה הרמונית ומבוקרת במרחבים עכשוויים יותר. מעצבים ילקחו פריטים וינטג' איכותיים, קלאסיים ועתיקים ויטמיעו אותם לתוך העיצוב המודרני והמינימליסטי.

אז איך זה יראה בפועל? במטבח אולי נראה כיור פלדה או ברז וינטג', שולחן סלון עתיק עשוי עץ ומרופד בבדים מהוקצעים או מנורות וינטג' קלאסיות תלויות מהתקרה. במרחב העבודה יוכלו חפצים רטרו כמו שעונים ישנים ומכונות כתיבה לשמש כפריטי נוי ואקססוריז לעיצוב.

טקסטיל רטרו כמו מפות שולחן מרושתות, וילונות תחרה ישנים או שטיחים יוקרתיים ישולבו בתוך חדרים מודרניים. צבעים קלאסיים כמו אדום אופייני, ירוקי זית עתיקים וגווני ענבר ישתלבו גם הם עם הגוונים העכשוויים.

קווי הרהיטים והאלמנטים הווינטג'יים צפויים להיות עגולים, מעוקלים, קלאסיים ועם המון עיטורים. הדגשים העיקריים יהיו על כרומיום מבריק, עור ובד מהוקצע, עץ ורהיטים מרוכבים בחלקים.

השאיפה העיקרית במגמה זו היא ליצור שילוב מוצלח בין סגנונות עכשוויים ליצירת איזון עדין ומעניין. חלל מינימליסטי ונקי יקבל הבעה וקסם מפריטי הוינטג' שמשולבים בו, בזכות הטקסטורות, הצבעים והקווים הייחודיים שלהם. לעומת זאת, פריטים וינטג'יים יזכו לפרשנות מודרנית ורעננה ולא יהיו עמוסים מדי.

אין ספק שהטרנד הווינטג'י הזה הוא מענג להפליא. הוא לוקח את המיטב משני העולמות – הקלאסיות והחדשנות – ומשלב ביניהם ביופי וסגנון. עבור רבים מאתנו, השזירה בין הישן לחדש מייצרת תחושת חמימות, נוסטלגיה אך גם רעננות והתחדשות. 2024 מבשרת להיות שנה נפלאה לאוהבי הרטרו והוינטג' שירצו להכניס קצת קסם קלאסי אל תוך הבתים המודרניים שלהם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here