צילום אושרי כהן

כשעלי השלכת הראשונים נופלים על המדרכה והשמיים משנים את צבעם מתכלת לאפור, אנחנו מתכנסים אל תוך הבית ומשאירים את המרפסת ללא שימוש.

לאחר חודשים ארוכים בהם המרפסת היתה כמו עוד חדר בבית שאפשר לנצל לאירוח ולמשחק, הרבה משפחות החליטו לא לוותר על המרפסת גם בחורף וליהנות מבוקר רגוע וקריר תה חם עם נענע או שוקו חם.

כנסו הביתה, יורד גשם

מי לא מכיר את המשפט הזה? לא היתה אמא אחת שלא צעקה על הילדים שלה "כנסו מהר הביתה, יורד גשם!". כמובן שזה היה מתוך דאגה וחשש שהם עלולים להירטב ולחלות. אבל זה היה כשהיינו קטנים והיום כשאנחנו הורים בעצמנו והמרפסת היא חלק בלתי נפרד מהבית, אפשר גם בחורף לנצל אותה לאירוח או למשחק עבור הילדים ולהשאיר את הפחד מקור ומחלות מאחורינו.

סגירת מרפסת לקראת החורף – איך עושים את זה?

כיום, קיימות ארבע דרכים עיקריות לסגירת מרפסת בחורף שתהיו מוגנים מרוחות, גשמים וקור:

  1. סגירת מרפסת עם מרקיזה – מרקיזה כי סככה המשלבת שלדת אלומיניום ויריעות פלסטיק בצורה של רבע עיגול. ניתן לפתוח ולסגור אותה לפי הצורך (בצורה ידנית או עם שלט), אבל כולה נפתחת או נסגרת כיחידה אחת.
  2. סגירת מרפסת עם גלילה – סגירת גלילה מחלקת את המרפסת לכמה חלקים, כך שאפשר חלק מהמרפסת להשאיר סגור וחלק פתוח. תוכלו למצוא היום שני סוגים של סגירת גלילה למרפסת: הסוג הראשון סגירה באמצעות שמשונית (ברזנט חזק, עבה ושקוף) והסגירה השניה היא זיפ סקרין, סוכך העשוי מחומר קשיח, אטום ועמיד בפני מים. היתרון של הזיפ סקרין הוא שהוא מעניק לכם פרטיות מלאה (אתם תוכלו להסתכל החוצה,אבל השכנים לא יוכלו להסתכל אליכם פנימה).
  3. סגירת מרפסת עם פרגולה – סגירה כזו נשארת איתכם לאורך כל ימות השנה והיא מגינה בעיקר מפני גשמים. היתרון שלה הוא שהיא עשויה מאלומיניום קל משקל,אינו דורש תחזוקה שוטפת ועמיד לאורך זמן בתנאי מזג האוויר.
  4. סגירת מרפסת עם פרגולה דינמית – דומה מאוד לפרגולה רגילה, אבל יש לה מנגנון אוטומטי לפתיחה ולסגירה. כך שההחלטה כמה הגנה תהיה לכם בפני רוחות וגשמים – נמצאת בידיים שלכם.

גם מעוצב, גם פרקטי

החידושים בתחום ההצללה הפכו את הפרגולות והסוככים לדבר החם של החורף. בעבר התמקדו יותר בצד הפרקטי של סגירת המרפסת והיו שתי מטרות עיקריות: הגנה מפני גשמים (איטום) הגנה מפני רוחות (מניעת חדירה של קור). אך כיום, כשכולם רוצים בית יפה יותר גם מבפנים וגם מבחוץ, החלו מעצבים ואדריכלים לשלב גם את העיצוב כגורם מכריע בבחירת הדרך בה סוגרים את המרפסת.

 DIY למרפסת

כיום ניתן להתקין סגירה למרפסת בשיטת  DO IT YOURSELF(DIY), כך שאם יש לכם ידי זהב ואתם לא מפחדים לקדוח ולהבריכ אתכם יכולים לסגור את המרפסת בעצמכם. מגוון סרטוני הדרכה ברשתות חברתיות ובאתרים מקצועיים יוכלו להסביר לכם איך לבצע את הסגירה בצורה טובה ובטיחותית.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי קיימים נהלים ותקנות לסגירת מרפסת וחשוב לשמור עליהם על מנת לוודא שהסגירה בוצעה באופן בטיחותי ומקצועי. אם יש לכם ספק ולו הקל ביותר, פנו אל אנשי מקצוע המתמחים בעבודות מסוג זה. המידע באדיבות שרון יצחק ביתא – עיצובים מתקדמים באלומיניום

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here